مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

پذیرش ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: از تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی، ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم پذیرفته‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن صبوری  با اشاره به گستره حوزه فعالیتی راه و شهرسازی اظهار داشت: تقریباً فعالیت‌های دو الی سه وزارت خانه در حوزه کاری ما بوده و در هر دوره‌ای به دلیل مقتضیات و شرایط، یک حوزه برجسته و موردتوجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: ظرف یک سال گذشته، با اتمام پروژه مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی، موضوع مسکن جزو اولین موضوعاتی است که با آن برخورد داشته و در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: سهمیه استان قم در این طرح، 4300 نفر بوده که تأمین زمین آن انجام‌شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.

صبوری ابراز کرد: در همان ساعات اولیه این سهمیه‌ها پر شد و نشان داد که اگر بیش از این هم سهمیه برای شهر و استان قم در نظر گرفته شود این کشش و تقاضا وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شناسایی و معرفی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: باید بعدازاین، عملیات اجرایی پروژه را پیگیری کنیم؛ تقریباً دو تا از پروژه‌ها به مرحله فونداسیون رسیده و از این به بعد باید گزارش پیشرفت کار را ارائه دهیم.

وی پیرامون نگرانی‌های ثبت‌نام کنندگان در این طرح اظهار داشت: قرار شده از اول اسفند به اعتراضات رسیدگی شود، بر اساس اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در سامانه، به مردم اعلام می‌کنیم که نگران نباشند.

صبوری ادامه داد: به دلیل انجام نشدن مرحله پالایش اطلاعات در خود استان، خیلی نمی‌توانیم وارد این بحث شویم، اطلاعات اولیه فرم «ج» از طریق اطلاعاتی که در سازمان ملی زمین و مسکن بوده گرفته‌شده و تعداد نفرات به استان ابلاغ‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات نیز گفت: از زمانی که عقد قرارداد و پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌شود پرداخت‌ها انجام و پرداخت تسهیلات قطعی می‌شود، اما به دلیل قطعی و پالایش نهایی نشدن نفرات امکان گرفتن تسهیلات وجود ندارد.

وی تأکید کرد: سازنده طرح اقدام ملی بنیاد مسکن بوده و از دو سه ماه قبل اقدامات اجرایی را آغاز و دو الی سه سایت نیز کار طراحی معماری آن را شروع کرده‌اند.

صبوری با بیان اینکه وضعیت استان قم در این طرح نسبتاً خوب است، گفت:از تعداد 4 هزار و 300 نفر 2 هزار و 155 نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم پذیرفته‌شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم که نگران نباشند، زیرا ممکن است کسانی که در مرحله اول رد شده‌اند در مرحله بعد تأیید شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس تکالیف باید 13 هزار مسکن در طرح جامع اقدام ملی برای همشهریان خود تأمین کنیم، افزود: اگر طرح جامع مسکن به‌روزرسانی شود ممکن است تعداد 13 هزار مسکن عدد بیشتری باشد.

صبوری با تأکید بر اینکه برای تأمین مسکن صنف خبرنگاران باید از طریق قانون ساماندهی اقدام کرد، تصریح کرد: نمی‌توانیم امتیاز ویژه‌ای برای صنف و یا گروه خاصی در نظر بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: در واقع طرح اقدام ملی خارج از قانون ساماندهی نبوده و از طریق طرح اقدام ملی و در قالب ثبت نامی می‌توان برای اصحاب رسانه مسکن ایجاد کرد اما اینکه در حال حاضر، جداگانه سهمیه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیریم در توان ما نیست.



انتهای پیام/
منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/16590
اخبار مرتبط

نظرات شما