رییس جهاد کشاورزی قم:‌

استقبال کشاورزان قمی از کشت‌های گلخانه‌ای رو به افزایش است

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استقبال کشاورزان قمی به خصوص درمناطق روستایی از کشت‌های گلخانه‌ای رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس پورمیدانی بیان کرد:‌ با توجه به اقدامات آموزشی وترویجی صورت گرفته و آشنا شدن هرچه بیشتر کشاورزان استان با مزایای کشت‌های گلخانه‌ای،‌ استقبال از این روش کشت در سطح استان رو به افزایش است.

وی افزود: کشاورزی دراستان قم با ویژگی‌های خاصی همچون محدودیت دسترسی به منابع آبی و تنش‌های محیطی همراه است که با استفاده از محیط گلخانه می‌توان این شرایط را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در کشاورزی سنتی، منابع آبی بسیاری استفاده می‌شود و گیاه در مقابل تنش‌های محیطی همچون اختلاف شدید دمای هوا،‌ آسیب پذیر است که این مسایل هزینه‌های کشاورزان را افزایش می‌دهد.

پورمیدانی گفت: اما در کشت‌های گلخانه‌ای،‌ شرایط تا حد زیادی قابل کنترل است و کشاورزان می‌توانند سودآوری مناسبی از فعالیت خود داشته باشند.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاوزی استان نیز در راستای اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت،‌ توسعه کشت‌های گلخانه در قم را دنبال و از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: محصولات تولید شده در گلخانه‌ها به دلیل نظارت‌ مستمر کارشناسان و مدیریت بهتر شرایط محیطی، کیفیت مطلوبی دارد و می‌تواند در بازارهای داخلی و صادراتی به خوبی عرضه شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16825
اخبار مرتبط

نظرات شما