کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند / گرما ویروس کرونا را از پای درمی‌آورد

کارشناس ارشد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان این‌که سرعت انتشار این ویروس و ابتلای افراد به‌مراتب از ویروس‌های دیگر بالاتر است، گفت: مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در بیشتر شهرهای کشور اظهار داشت: متأسفانه در هفته‌های اخیر همان‌طوری که انتظار آن را داشتیم ویروس کرونا به کشور ما نیز وارد شد.

وی ادامه داد: درواقع از ابتدا نیز مشخص بود که این ویروس اغلب کشورهای دنیا را در بر خواهد گرفت و مهم نوع آمادگی کشورهای در برابر این ویروس بود که تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

محمدی بیان داشت: در این بیماری‌هایی که از درصد واگیری بالایی برخوردار هستند شناخت اولیه و سریع می‌تواند تأثیرگذار باشد و به همین علت کشورهایی که سریع ورود ویروس را متوجه شدند توانستند در مقابله با آن نیز سریع‌تر اقدام کنند.

وی به راهکاری‌های که برای مقابله با این ویروس می‌توان به کار گرفت اشاره کرد و بیان داشت: همان‌طوری که در روزهای اخیر بارها از سوی مسئولان وزارت بهداشت و سایر پزشکان بیان‌شده، اصلی‌ترین راه مقابله با این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

کارشناس ارشد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: عدم حضور در مکان‌های شلوغ و در صورت حضور استفاده از ماسک و دستکش یک‌بارمصرف، ضدعفونی کردن سطوح منزل به‌خصوص دستگیره‌های در و محل‌هایی مانند آشپزخانه، ضدعفونی کردن محیط کار، استفاده از دستکش یا دستمال‌کاغذی در زمان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، عدم استفاده از پول نقد و مهم‌ترین خارج نشدن از منزل زمانی که افراد احساس سرماخوردگی یا تب‌دارند، اقداماتی است که می‌توان برای مقابله با این ویروس انجام داد.

وی به قرنطینه شدن در خانه نیز اشاره کرد و بیان داشت: قرنطینه کردن خود در خانه به‌خصوص برای گروه‌های پرخطر بسیار مهم است و می‌تواند از ابتلای آن‌ها به این بیماری تا حدود زیادی جلوگیری کند.

محمدی تصریح کرد: به نظر می‌آید در هفته‌های پیش رو این بیماری کنترل شود و از تعداد مبتلایان کاشته شود و علاوه بر این تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که با ورود به فصل گرما این ویروس نیز توانایی زنده ماندن در محیط و انتقال به سایرین را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17072
اخبار مرتبط

نظرات شما