هجوم 7 دونده قمی به سهمیه‌های 3 رویداد برون‌مرزی 2020

رشته پایه و پرمدال دوومیدانی با حضور هفت دونده در اردوی تیم‌های ملی، قمی‌ها را به کسب سهمیه المپیک و مدال‌های طلا، نقره و برنز پیکارهای آسیایی و جهانی 2020 امیدوار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دوومیدانی در سال‌های اخیر موفقیت‌های متعددی را برای ورزش قم به ارمغان آورده، رشته‌ای که از یک کادر مدیریتی و فنی مجرّب و با دانش برخوردار است و نشانه تایید این مهم، حضور علی رضایی رئیس هیات دوومیدانی قم در راس مدیریت رده‌های پایه و تیم‌های پایه فدراسیون دوومیدانی ایران است.

این رشته با داشتن یک چهره‌ بی‌بدیل در تاریخ دوومیدانی کشورمان به نام محمدمحسن ربّانی، نام قم را بیش از یک دهه بر سر زبان‌ها انداخته است، ورزشکاری که در رشته پرش با نیزه رکورددار ایران است و با درخشش خیره کننده خود در مسابقات 2007 دوومیدانی قهرمانی در اردن، دوومیدانی قم و کشورمان را برای نخستین‌بار به نشان طلای پرش با نیزه قاره کهن رساند.

طلای پرش با نیزه ربّانی در آسیا بیش از یک دهه است که توسط هیچ ورزشکاری تکرار نشده و ربانی هم به عنوان رکورددار این رشته و هم به عنوان تنها طلایی پرش با نیزه در آسیا، موجب سرافرازی قمی‌ها در دوومیدانی ایران محسوب می‌شود، رشته‌ای که حالا قهرمانان زیادی برای ادامه راه ربانی دارد.

خبرنگار فارس در روزهایی که بسیاری از فعالیت‌های ورزشی در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعطیلی اجباری رفته، به سراغ دوومیدانی قم رفت و در گفت‌وگو با علی رضایی رئیس موفق این هیات ورزشی از آخرین وضعیت این رشته، قهرمانان آن و دستاوردهای دوومیدانی قم جویا شد که از نظرتان می‌گذرد:

 اگر موافق باشید از وضعیت دوومیدانی کشور شروع کنیم.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌ها هم در سطح استان قم و هم در سطح کشور و تیم‌های ملی لغو شده و متاسفانه مجموعه هیات، فدراسیون و تیم‌های ملی امکان اجرای هیچ‌گونه برنامه‌ای را ندارند و ورزشکارانی که باید در اردوهای ملی باشند به صورت انفرادی و شخصی با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی تمرین می‌کنند.

ما سال بسیار مهمی پیش‌رو داریم، چون انتخابی المپیک همچنان جریان دارد و ورزشکاران تمام مواد و رشته‌های زیر مجموعه دوومیدانی باید هر چه انرژی دارند برای کسب سهمیه به کار بگیرند چون المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و به مدت حدود یک ماه نگاه تمام ورزشی‌ها در سراسر دنیا را معطوف خود می‌کند و اوج موفقیت یک ورزشکار طبعا کسب مدال المپیک است، ضمن اینکه رقابت‌های آسیایی و جهانی رده‌های پایه هم امسال برگزار می‌شود و به دنبال بهترین حضور در این میادین هم هستیم.

 از انتخابات فدراسیون چه خبر؟

انتخابات فدراسیون مهمترین موضوع حال حاضر دوومیدانی کشور است، انتخابات با حضور ۱۲ کاندیدا برگزار می‌شود که برای خود ماراتنی به حساب می‌آید، وزارت ورزش و جوانان روز نوزدهم اسفند را برای برگزاری انتخابات فدراسیون در نظر گرفته که با توجه به شیوع کرونا هنوز برگزاری یا عدم برگزاری آن مشخص نیست.

امیدوارم هر کسی که با رای اعتماد اعضای مجمع انتخاب می‌شود، تمام توان خود را معطوف ادامه راه موفق این رشته کند، دوومیدانی به یک رشته پرمدال و رشته مادر معروف است و امیدوارم بار دیگر با برنامه‌ریزی صحیحی که فدراسیون انجام می‌دهد شاهد درخشش قهرمانان آن در میادین مختلف باشیم.

 دوومیدانی قم در رده‌های ملی چند نماینده دارد؟

در حال حاضر دوومیدانی‌کاران قم مشغول تمرین هستند تا خود را برای مسابقاتی که در سال 1399 پیش‌رو دارند آماده کنند، کسب سهمیه المپیک و مجوز حضور در مسابقات آسیایی، جهانی 2020 سه هدف مهمی است که برای دست‌یابی به آنها تلاش می‌کنیم و هفت ورزشکار آماده برای این میادین داریم که از بهترین‌های حال حاضر دوومیدانی قم در رده‌های جوانان و بزرگسالان هستند.

همگی این نفرات شانس اعزام به این سه میدان مهم برون‌مرزی را دارند و امیدوارم هم در کسب سهمیه موفق باشند و هم دچار آسیب‌دیدگی نشوند.

 دوومیدانی می‌تواند دومین سهمیه المپیک را برای ورزش قم کسب کند؟

اول باید به هیات کشتی قم به خاطر موفقیت علیرضا نجاتی در کسب سهمیه المپیک از مسابقات جهانی کشتی فرنگی تبریک بگویم، ضمن اینکه برای قهرمان ارزنده کاراته امیر مهدی‌زاده هم برای رسیدن به المپیک آرزوی موفقیت می‌کنم، این دقیقا هدفی است که ما برای دست‌یابی به آن تلاش می‌کنیم، رضا ملک‌پور در رشته 400 متر با مانع و میلاد دریساوی در رشته پرش طول امیدهای اصلی دوومیدانی قم برای کسب سهمیه المپیک هستند، ورزشکارانی که هم رکورددار رشته‌های خود محسوب می‌شوند و هم تجارب زیادی دارند.

رضا ملک‌پور در رشته 400 متر با مانع عضو تیم ملی در بازی‌های آسیایی اندونزی بوده و دارنده مدال طلا رقابت‌های بین‌اللملی بلاروس نیز محسوب می‌شود، دوومیدانی‌کاری که رکورددار اسبق دو 400 متر با مانع کشور و دارنده چندین مدال بین‌المللی از کشور قزاقستان و مدال طلای پیکارهای جهانی کارگران در لتونی است.

میلاد دریساوی هم در رشته پرش طول عضو تیم ملی ایران در مسابقات بین‌المللی بلاروس بوده و مدال طلا مسابقات بین‌المللی دهه فجر در سال ۲۰۱۷ را نیز در کارنامه دارد، همین دوومیدانی‌کار رکورددار رشته پرش سه‌گام کشور نیز محسوب می‌شود و از امیدهای ما برای کسب سهمیه المپیک است.

 چه نفراتی از قم در تیم ملی جوانان هستند؟

پنج نفر از جمع هفت ملی‌پوش دوومیدانی‌ قم سیدعلی حسینی و علی‌ محمدعلی زابلی در رشته پرش با نیزه، امیر مقدمی در رشته 400 متر با مانع به همراه علی قاسم‌بابایی و مهدی رضایی در رشته 100 متر هستند که در رده سنی جوانان برای عضویت در تیم‌های اعزامی به رقابت‌های آسیایی و جهانی 2020 جوانان به آنها امید بسته‌ایم.

سیدعلی حسینی و علی محمدعلی زابلی دی‌ماه امسال در جریان رقابت‌های بین‌المللی جام فجر به ترتیب مدال‌های طلا و برنز این جام معتبر را کسب کردند، ضمن اینکه مهدی رضایی در رشته 100 متر نخستین ورزشکاری است که سال 2018 به پیکارهای المپیک جوانان جهان در آرژانتین رفت و بعد از کسب مقام ششمی این رخداد مهم، امسال در رقابت‌های نوجوانان آسیا به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کرد.

علی قاسم‌بابایی نیز امسال در ترکیب تیم ملی دوومیدانی دانش‌آموزان ایران به رقابت‌های جهانی در کشور کرواسی اعزام شد و مدال نقره کسب کرد، ضمن اینکه علی مقدمی ورزشکار ماده 400 متر با مانع نیز با سابقه کسب مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های بین‌المللی داخل سالن تهران در رشته 4 در 400 متر امدادی، آینده‌ای بسیار درخشان دارد، در مجموع سابقه تمامی دوومیدانی‌کاران ما موید تجربه بالای آنها و شانس زیاد برای عضویت‌شان در مسابقات آسیایی و جهانی سال 2020 است.

همچنان در مسوولیت خود در فدراسیون هستید؟

سئوال خوبی پرسیدید، مجید کیهانی در دوره ریاست خود در فدراسیون دوومیدانی به من اعتماد کرد و کمیته رده‌های پایه فدراسیون و تیم‌های ملی پایه را مدیریت کردم، همه آنچه که در توان داشتم را به کار گرفتم تا در انجام مسوولیتم سرافراز باشم، حتی در زمان سرپرستی ایرج عرب، بنده استعفا دادم ولی سرپرست فدراسیون قبول نکردند، تا زمانی که هستم برای موفقیت دوومیدانی تلاش می‌کنم.

صحبت پایانی ...

باید تاکید کنم که کسب سهمیه المپیک برای ما بسیار اهمیت دارد و موفقیت در این زمینه با توجه به شایستگی‌های دریساوی و ملک‌پور دور از دسترس نیست، ضمن اینکه قطعا به حضور تعداد زیادی از دوومیدانی‌کاران قم در مسابقات آسیایی جوانان به میزبانی بانکوک تایلند از 25 اردیبهشت ماه و رقابت‌های جهانی این رده سنی به میزبانی کنیا از 17 تیرماه امیدوار هستیم.

در پایان از خدای بزرگ رفع مشکلات اخیر کشور به ویژه از بین رفتن این بیماری کرونا را خواستارم، چرا که عموم مردم را سخت نگران کرده و ضررهای زیادی را به دنبال داشته که امیدوارم با تدبیر خدای بزرگ هر چه سریع‌تر برطرف شود.



منبع:فارس
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17176
اخبار مرتبط

نظرات شما