دولت برای پرهیز از شیوع کرونا، بانکداری را تسهیل کند/ بحران در کاشان به عنوان نزدیک‌ترین شهر به قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در حوزه انتخابیه خود گفت: وضعیت کرونا در کاشان بحرانی است و نیاز به حمایت و تجهیزات به ویژه ماسک و وسایل حفاظت فردی داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه کاشان نزدیک‌ترین شهر به قم که کانون شیوع کرونا در کشور است و رفت و آمد بین این دو شهر هم زیاد است، وضعیت ویروس کرونا در کاشان، آران و بیدگل بسیار بحرانی است.

نماینده کاشان در مجلس تصریح کرد: توصیه من و همه مسؤولان کاشان، آران و بیدگل آن است که مردم در منازل خود مانده و از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

** فقط قرنطینه خانگی زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع می‌کند

ساداتی‌نژاد گفت: اصلی‌ترین مسأله فعلی در کاشان قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا است که فقط با حضور مردم در منازل‌شان امکان‌پذیر است، اما متأسفانه تردد در شهرهای کاشان، آران و بیدگل همچنان بالاست و همین موضوع باعث تزاید ویروس کرونا در سطح این شهرها شده است.

وی ادامه داد: دولت باید تمهیدات ویژه‌ای نسبت به تعطیلی کارخانجات و دستگاه‌های اداری و به ویژه بانک‌های کاشان، آران و بیدگل کند؛ چرا که وضعیت آلودگی در بانک‌ها با توجه به تردد زیاد مردم به آنجا و احتمال شیوع ویروس کرونا به دلیل زیاد بودن فعالیت‌های بانکی مردم، خطرناک است. این در حالی است که احتمال مبتلا شدن مردم به ویروس کرونا از طریق عابربانک‌ها هم وجود دارد.

** بانک مرکزی تمهیدات ویژه برای فعالیت‌های بانکی در نظر بگیرد

نماینده کاشان در مجلس اظهار داشت: دولت باید درباره استفاده مردم از رمزهای پویا تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیرد؛ چراکه استفاده از این رمزها برای مردم کمی سخت است و باید به سمتی برویم که مردم بتوانند از داخل منازل خود و از طریق تلفن همراه نیازهای بانکی خود را مرتفع کنند ولی شرایط به صورتی است که اکثر مردم برای اقدامات بانکی به شعب مراجعه می‌کند و همین موضوع احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا را بالا می‌برد.

ساداتی‌نژاد گفت: دولت می‌تواند با در نظر گرفتن برخی تمهیدات سقف جابجایی‌های کارت به کارت بانک‌ها را از طریق سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه افزایش دهد تا تردد مردم در سطح شهر کمتر شود.

** باید ورودی و خروجی‌ها شهرها کنترل شود

وی افزود: پذیرش مسافر در کاشان، آران و بیدگل ممنوع است، ولی در حال برنامه‌ریزی برای کنترل بیشتر مردم در ورودی‌ها و خروجی‌های اطراف کاشان هستیم و باید تلاش کنیم ترددهای مردم در اطراف کاشان را کمتر کنیم، وگرنه امکان کنترل ویروس کرونا وجود ندارد.

نماینده کاشان در مجلس اظهار داشت: پرسنل بهداشتی و درمانی کاشان، آراد و بیدگل جهادگونه و با تحمل سختی‌های فراوان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیمارستانی به جنگ با ویروس کرونا آمده‌اند. این در حالی است که فقط تعداد کمی از ظرفیت تخت بیمارستان‌های کاشان، آران و بیدگل خالی مانده است.

** احداث بیمارستان صحرایی انجام نشده

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 500 تخت بیمارستانی در شهرهای کاشان، آران و بیدگل برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، ولی تلاش بر آن است که مراکزی را به عنوان نقاهتگاه برای بیماران این موضوع در نظر بگیرند.

وی درباره احداث بیمارستان‌های صحرایی در حوزه انتخابیه خود گفت: قرار بود این کار انجام شود اما متأسفانه تا امروز این بیمارستان احداث نشده است، هر چند من امروز این موضوع را از معاون هماهنگ‌کننده وزیر کشور پیگیری کردم.

نماینده کاشان در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه روند شیوع کرونا در کشور رو به گسترش است اما باید پیش‌بینی‌های لازم در این باره انجام شود.

** استاندار اصفهان ریالی برای مبارزه با کرونا نداده

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه کاشان به دلیل نزدیکی به قم یکی از کانون‌های بحرانی کرونا محسوب می‌شود، گفت: وزیر کشور باید هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را برای این شهرستان‌ در نظر بگیرد و در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، نیازهای ما را برطرف کنند.

وی افزود: وزیر بهداشت و پرسنل این وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مبارزه با کرونا اقدام جهادی می‌کنند، لذا از آنها تشکری ویژه دارم؛ چراکه ایثارگرانه وارد این میدان شده و با جانفشانی به مردم ایران خدمت می‌کنند.

نماینده کاشان در مجلس از استاندار اصفهان خواست برای مبارزه با ویروس کرونا نگاه ویژه‌ای به کاشان داشته باشد. این در حالی است که این شهرستان یک ریال هم بودجه و اعتباری برای مبارزه با کرونا اختصاص پیدا نکرده است، در حالی که تمام آماری که در استان اصفهان از میزان مبتلایان به ویروس کرونا اعلام می‌شود مربوط به شهرستان کاشان است.

** کاشان دژ ورودی کرونا از استان قم به استان اصفهان

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: کاشان دژ و ورودی ویروس کرونا از استان قم به استان اصفهان محسوب می‌شود، اما تاکنون حتی یک ریال هم حمایت اعتباری از مراکز بهداشتی و درمانی و خدماتی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: از نظر امکانات حمایتی و تجهیزاتی کمبودهای فاحشی در کاشان وجود دارد که استاندار اصفهان باید این نقیصه را با توجه به اینکه کاشان نزدیک‌ترین شهر به قم محسوب می‌شود برطرف کند. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17220
اخبار مرتبط

نظرات شما