نتیجه مثبت داروی «اکتمرا» روی بیمار کرونایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فارس نوشت: رئیس بیمارستان عیسی‌بن‌مریم اصفهان گفت: یکی از بیماران کرونایی پیش از تجویز داروی اکتمرا وضعیت بسیار وخیم و ناامیدکننده‌ای داشت اما پس از تجویز دارو روند درمانی او به خوبی طی شد و اکنون وضعیت بیمار در حالت خوبی قرار دارد.

امین رضا طباطبایی پیرامون تست دارو اکتمرا بر روی بیمار مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: این دارو برای یک بیمار بدحال توسط یکی از متخصصین بیمارستان تجویز شد؛ دارو بر روی این بیمار نتیجه خوبی داشت اما در بحث پزشکی نمی‌شود محکم اعلام کرد که این دارو برای تمام بیماران نتیجه بخش است.

رئیس بیمارستان عیسی‌بن‌مریم اصفهان در خصوص روند تجویز این دارو در اصفهان ادامه داد: یکی از همکاران متخصص ما با تکیه بر مقالات موجود از کشور چین درخواست تزریق این دارو را داشت، ما نیز این دارو تهیه کردیم و خداراشکر روند طول درمان بر روی بیمار به خوبی طی شد.

وی در خصوص وضعیت بیمار ادامه داد: این بیمار پیش از تجویز این دارو وضعیت بسیار وخیم و ناامید کننده داشت اما پس از تجویز دارو روند درمانی او به خوبی طی شد و اکنون وضعیت بیمار در حالت خوبی قرار دارد.

طباطبایی تصریح کرد: این دارو پیش از این نیز در بازار موجود بود و در خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن توسط پزشکان تجویز می‌شد، ما با توجه به مقالات که به خصوص در کشور چین وجود داشت برای اولین بار این دارو را در خصوص بیماران کرونا تجویز کردیم و جواب گرفتیم، این دارو بر روی هر بیماری قابل استفاده نیست و با توجه به وضعیت بیمار تجویز می‌شود.

رئیس بیمارستان عیسی‌بن‌مریم اصفهان در خصوص تعداد بیمارهای که این دارو برای آن‌ها تجویز شده است، افزود: ما این دارو را صرفاً بر روی یک بیمار تست کردم و در حال انتظار هستیم که ببینیم وضعیت این بیمار چه خواهد شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17374
اخبار مرتبط

نظرات شما