کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تداوم سفرهای نوروزی کنترل بیماری کرونا را سخت‌تر می‌کند

حسن محمدی٬کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از افرادی که برخلاف توصیه‌های بهداشتی به سفر می‌روند، گفت: تداوم سفرهای نوروزی کنترل بیماری کرونا را سخت‌تر می‌کند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که در مقطع حساسی قرار داریم، اظهار داشت: در شرایط کنونی و با توجه به تعطیلات سال نو این خود مردم هستند که می‌توانند نقش اصلی را در مهار این بیماری داشته باشند.

وی با انتقاد از مردمی که این روزها به‌جای ماندن در خانه به مسافرت می‌روند، ابراز داشت: متأسفانه برخی از مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند و به همین علت کمتر به توصیه‌های بهداشتی توجه می‌کنند.

محمدی ابراز داشت: تداوم سفرهایی نوروزی که از دیروز شروع‌شده است متأسفانه تعداد مبتلایان را به‌صورت فراینده وجهشی افزایش می‌دهد که این موضوع زنگ خطر و نگران‌کننده است.

وی بیان داشت: در کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا سخت‌ترین اهرم‌ها را برای ماندن در خانه به کار گرفته‌اند که نشان‌دهنده اهمیت این کار است.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: افرادی که به مسافرت می‌روند اگر خودشان ناقل بیماری باشند که به‌راحتی چندین و چند نفر را بیمار می‌کنند و در غیر این صورت نیز احتمال این‌که از سایر افراد ناقل این ویروس به آن‌ها منتقل شود.

وی بیان داشت: بهترین کار برای مردم ماندن در خانه است تا جلوی انتقال این بیماری به سایرین گرفته شود.

محمدی تأکید کرد: نباید با انجام سفرهای پرخطر جان خود و عزیزانمان را به خطر بیندازیم و بعد از خدای‌نکرده بروز بیماری ابراز ندامت کنیم.

وی افزود: رعایت توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی می‌تواند کشور را از این وضعیت خارج کند و بعد از برطرف شدن نهایی و ریشه‌کنی این بیماری همه می‌توانند به مسافرت بروند یا کارهای روزمره خودشان را انجام دهند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17617
اخبار مرتبط

نظرات شما