استاد حوزه و دانشگاه:

مشکلات روحی و روانی می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های جسمی شود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث بابیان این‌که نباید اجازه ایجاد مشکلات روحی و روانی در خانواده‌ها را بدهیم، گفت: این مشکلات در صورت تداوم می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های جسمی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت کشور و شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: امروزه نه‌تنها شیوع این بیماری مشکل ما بلکه یک مشکل جهانی است و دامن بسیاری از کشورها را گرفته است.

 وی ادامه داد: در این روزها که بر اساس توصیه‌های بهداشتی قرار است اعضای خانواده‌ها بر اساس قرنطینه خانگی دورهم باشند وجود ارتباط سالم و جذاب بین اعضای خانواده و به‌خصوص بین پدر و مادر بسیار حیاتی است.

بیات افزود: ارتباط سالم و جذاب بین اعضای خانواده یکی از اساسی‌ترین نیازهای روحی و روانی است و همان‌طوری که بدن نیاز به غذا و اکسیژن دارد روح و روان ما نیز نیاز به ارتباط با دیگران دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: این ارتباط اگر جذاب و سالم نباشد عواقب بدی را برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

وی بابیان این‌که مشکلات روحی و روانی می‌توانند در صورت ادامه‌دار شدن منشأ بیماری‌های جسمی هم شوند، تأکید کرد: اگر در خانواده ازنظر روحی و روانی تغذیه نشویم و نیازهای عاطفی و ارتباطی خودمان را در چارچوب ارتباطات درست برطرف نکنیم دچار یک نوع گرسنگی و نیاز و فقر عاطفی می‌شویم که بسیار خطرناک است.

بیات تصریح کرد: باید به‌صورت مستمر و روزانه با ارتباطاتی که با افراد داریم نیازهای روحی و روانی خودمان را نیز برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ما باید هنر حل مشکلات را داشته باشیم و مهارت‌های لازم را در این زمینه به دست بیاوریم، درواقع در کنار معلومات و آگاهی نیاز به مهارت نیز داریم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث ابراز داشت: فراگیری و به‌کارگیری این مهارت‌ها در خانواده منجر به برقراری ارتباط درست بین اعضای خانواده و درنهایت موجب آرامش روحی افراد آن خانواده می‌شود.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17618
اخبار مرتبط

نظرات شما