استاد حوزه و دانشگاه:

با جهش تولید کم‌کاری‌های گذشته جبران می‌شود

غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با جهش تولید کم‌کاری‌های گذشته جبران می‌شود گفت: با جهش تولید بیکاری از بین می‌رود و امنیت اقتصادی، ملی و اجتماعی حاصل شود.

 حجت الاسلام حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: در پیام نوروزی رهبر انقلاب یک کلید واژه ای وجود داشت که اگر امت و ملتی همیشه در ناز و نعمت باشند نمی توانند در برابر مشکلات پیروز شوند اگر تا به حال غرب و شرق زده ها ارزش دوران دفاع مقدس را نمی‌دانستند در قضیه ویروس منحوس کرونا این قدر را دانستند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اروپا که مدعی در باب تمدن نوین و پیشرفت های بهداشتی بود و عده ای غرب زده همواره نظم و بهداشت اروپا را مثال زده و ایران را تحقیر می کردند در بحث کرونا مشخص شد که آسیب پذیرترین نقطه دنیا اروپا است.

وی گفت: اروپا با تهدید و ارعاب ایجاد نظم می کرد و از آن به عنوان حقوق مدنی یاد می کرد اما در عمل حقوق جزائی را اعمال می کردند و همیشه شرق و از جمله کشور ایران را متهم می کردند که دنبال حقوق جزائی هستند و به دنبال حقوق مدنی نیستند در حالی که این خود اروپایی ها بودند که همیشه دنبال حقوق جزائی بودند و از آن به عنوان حقوق مدنی یاد می کردند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اما در قضیه کرونا وقتی پای فرهنگ به میان آمد 7 کشور برتر اقتصادی در اروپا آسیب پذیر ترین کشورها از آب درآمدند زیرا تا امروز این ها با زور اسلحه و دوربین مردم را کنترل می کردند اما وقتی کشورهایی که مردمانشان با دسترنج خودشان زندگی می کردند و رهبرانشان با چپاول دیگر کشورها کشور خودشان را اداره نمی کردند در قضیه ویروس کرونا بهتر عمل کردند.

کشورهایی که به خود متکی بودند در کنترل کرونا موفق عمل کردند

غفاری فر تصریح کرد: اروپایی ها 200 سال است کشورهای دیگر را غارت می کنند از جمله گاز و نفت کشورهای شرقی را غارت می کنند تا کشور خود را اداره کنند به همین خاطر که متکی به تولید خودشان نبودند در کنترل ویروس کرونا کم آوردند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: آن‌هایی که در مسیر زندگی و زیستن صحیح حاصل دسترنج خود و منابع کشور خود را استفاده نکردند و به غارت دیگران پرداختند نشان دادند آسیب پذیر هستند اما کشورهایی مانند چین و ایران که از حاصل دسترنج شهروندان خود و از منابع کشور خود استفاده می کردند موفق تر شدند.

وی اظهار کرد: همه این ها نشان دهنده این است که در سختی ها می توان رشد کرد ، موفق ترین کشور دنیا در مدیریت کرونا به اذعان دیگران ایران است با توجه به اینکه ایران در یک تحریم ظالمانه و وحشتناک قرار دارد خوب عمل کرد اما دیگر کشورهایی که درگیر کرونا هستند و توانستند ویروس را کنترل کنند ازجمله چین که تحریم نیست.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: کشور ما با وجود اینکه در تحریم قرار داشت به همت مردم ایران این مسئله مدیریت شد صحبت های حضرت آقا و نام گذاری سال 99 ریشه در همین مدیریت دارد که اگر می خواهید در این جنگ نابرابر اقتصادی پیروزی شوید باید در تولید ملی جهش داشته باشید.

وی گفت: در این یک ماه اخیر در تولید کالاهای مورد نیاز برای این بیماری از جمله ماسک و مواد ضد عفونی یک جهش تولید شکل گرفت اگر در بخش های دیگر هم شکل بگیرد دیگر آسیب اقتصادی نخواهیم دید پس باید علاوه بر مصرف کالای داخلی جهش و سرعت در تولید کالای ملی نیز به آن اضافه شود زیرا هم باید گذشته های دور را جبران کنیم و هم بیکاری را از بین ببریم تا امنیت اقتصادی، ملی و اجتماعی حاصل شود.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/17630
اخبار مرتبط

نظرات شما