معاون هلال احمر قم:

هلال احمر قم به ۱۴ خانواده گرفتار در سیلاب کمک‌رسانی کرد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم‌های عملیاتی هلال احمر قم به ۱۴ خانواده گرفتار در سیلاب، کمک‌رسانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی سلیمی  اعلام کرد: در خصوص اقدامات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان از ساعت ۱۴ مورخ سوم فروردین ۹۹ تاکنون عنوان کرد: در این عملیات ۴۵ نفر نجاتگر و پرسنل حضور داشتند.

وی افزود: ۹ تیم عملیاتی به امدادرسانی پرداختند و در این مدت به ۱۴ خانواده شامل ۵۶ نفر گرفتار در سیلاب، کمک رسانی کردند.

وی تصریح کرد: در این عملیات از ۱۲ دستگاه لجن کش استفاده کردند و تجهیزات لجستیک شامل ۶عدد خودرو عملیاتی و ۴ خودرو ارزیاب بود.

سلیمی بیان کرد: همچنین عملیات امداد و تجات در سطح استان و در مناطقی که با سیلاب مواجه بود با یک عدد قایق موتوری پیگیری شد.

گفتنی است بر اساس  اعلام هواشناسی قم طی ۲۴ ساعت گذشته در کهک ۴۸.۶، جعفریه ۳۸.۶، سلفچگان ۲۹.۶، دستجرد ۲۲.۶ و قم ۴۳ میلی متر باران باریده است، همچنین نقاط مرتفع استان شاهد بارش برف در این مدت بود.

استاندار قم در پی ادامه بارش شدید باران در قم و احتمال وقوع سیل دستورات فوری به دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی استان صادر کرده بود.

 

بازدید استاندار قم از ایستگاه های پایش سلامت و غربالگری بیماری کرونا در ۴ محور مواصلاتی

همزمان با ادامه اجرای طرح ملی غربالگری بیماری کرونا در محورهای مواصلاتی استان قم، بهرام سرمست، استاندار قم برای دومین بار از برخی از پایگاه های ۱۸ گانه جمعیت هلال احمر بازدید کرد.

استاندار قم از ایستگاه های پایش سلامت و غربالگری بیماری کرونا در چهار محور مواصلاتی قدیم قم_کاشان، قدیم قم _تهران، قم _اراک و قدیم قم _اصفهان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در بازدید که مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز حضور داشت، استاندار قم از تلاش های اعضای جمعیت هلال احمر استان در اجرای غربالگری سلامت تشکر کرد.

سرمست با بیان اینکه مردم رکن اصلی مبارزه با کرونا هستند ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم در مبارزه با شیوع احتمالی موج دوم کرونا موفق خواهیم شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه پایش و ارائه راهنمایی های لازم در ایستگاههای مستقر در این چهار محور مواصلاتی مناسب بود.

یادآور می شود؛ در پایان استاندار قم ضمن تبریک این ایام؛ از زحمات و تلاش های اعضای هلال احمر، کادر پزشکی و پرستاری استان، نیروهای مسلح، خیرین و نیروهای مردمی در مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17677
اخبار مرتبط

نظرات شما