آشنایی با دو زبانه‌های های ورزش ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

ورزشکاران ایرانی دررشته‌های مختلف ورزشی به واسطه حضور در کشور‌های مختلف و یا برخورد با خارجی‌ها زبان‌های دیگری را به جز زبان مادری صحبت می‌کنند که به معرفی چند نفر از آن‌ها می‌پردازیم.

علیرضا جهانبخش

جهانبخش به واسطه حضور در هلند و انگلیس تسلط خوبی به زبان‌های انگلیسی و داچ (تلفیق هلندی و آلمانی) دارد. وی همچنین در مصاحبه‌های مختلف علاقه خود را به یادگیری زبان‌های جدید نشان داده است.

الکساندر چیریچ

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران به زبان صرب تسلط کامل دارد و از طرفی فارسی را به خوبی متوجه می‌شود و کم و بیش هم صحبت می‌کند. چیریچ همچنین به زبان انگلیسی کامل تسلط دارد.

دراگان اسکوچیچ

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران به غیر از زبان کروات که زبان مادری اش است، به زبان آلمانی به واسطه محل زندگی اش و همچنین زبان انگلیسی تسلط کامل دارد. اسکوچیچ کم و بیش فارسی را می‌فهمد، اما به روی خودش نمی‌آورد!

آشنایی با دو زبانه‌های های ورزش ایران

رضا قوچان نژاد

بی شک یکی از زبان آموزترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است! گوچی به ۷ زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، هلندی، داچ، آلمانی و اسپانیایی تسلط کامل دارد.

علی دایی

آقای گل جهان، به غیر از فارسی به زبان‌های انگلیسی و آلمانی و ترکیه‌ای تسلط دارد و همچنین به واسطه اینکه آذری است این گویش را هم به خوبی صحبت می‌کند.

مایک رستم پور و آرون گرامی پور

ملی پوشان بسکتبال ایران هر دو دورگه هتسند (بریتانیایی- ایرانی) (آمریکایی- ایرانی). آرون و مایک به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما کم و بیش فارسی را متوجه می‌شوند. ضمن اینکه مایک به واسطه حضور در تیم بسکتبال شیمیدر در حال یادگیری زبان فارسی است و برخی اصطلاحات را یاد گرفته است.

سعید معروف

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به واسطه آذری بودن ترکی را به خوبی صحبت می‌کند. سعید به انگلیسی تسلط بالایی دارد و در نشست‌های خبری تیم ملی این موضوع را به خوبی نشان داده است. معرف همچنین زبان روسی را به واسطه حضور در این کشور تا حدودی متوجه می‌شود.

آشنایی با دو زبانه‌های های ورزش ایران

وحید هاشمیان

هاشمیان به واسطه حضور چندین ساله در آلمان زبان آلمانی را به خوبی صحبت می‌کند و به زبان انگلیسی هم تسلط کامل دارد.

عباس هاشمپور

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به خاطر حضور کنار مارکو اوکتاویو سرمربی سابق تیم نقش مترجم تیم را ایفا می‌کرد و حالا به انگلیسی تسلط کامل دارد.

فرهاد مجیدی

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران سال‌های زیادی را در کشور‌های حاشیه خلیج فارس سپری کرد و به همین منظور به غیر از زبان انگلیسی، به زبان‌های عربی و اسپانیایی مسلط است.

ایگور کولاکوویچ

سرمربی مونته نگرویی تیم ملی والیبال ایران به غیر از زبان مادری به زبان‌های کروات و صرب تسلط دارد. او به زبان انگلیسی هم مسلط است، اما سرمربی تیم ملی والیبال هم مانند برانکو ایوانکوویچ ترجیح می‌دهد مترجم کنار دستش در تمرینات تیم حاضر شود! کولاکوویچ چندان زبان فارسی را بلد نیست، اما با برخی از اصطلاحات آشنایی دارد.

آشنایی با دو زبانه‌های های ورزش ایران

سردار آزمون

سردار آزمون زبان انگلیسی را بلد نیست. اما زبان‌های روسی و‌ ترکمنستانی را کامل می‌فهمد.

یحیی گل محمدی

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبلا معلم زبان انگلیسی بوده است؛ بنابراین تسلط بالایی به این زبان دارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17872
کلیدواژه: ورزش معروف آزمون
اخبار مرتبط

نظرات شما