سبزه عید را در خانه گره بزنیم

امروز با وجود ویروس کرونا برای جلوگیری از گسترش بیماری و کنترل بیماری باید سبزه عید را در خانه برای سلامتی خودمان و هموطنانمان گره بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیزدهم فروردین هر سال مردم ایران بنا بر یک سنت دیرینه به دامن طبیعت می روند و با توجه به قدمت این عمل و ذکر علل مختلف برای این سنت اما علتی دقیق و مشخص در منابع تاریخی ذکر نشده است.
یکی از دلایلی که برای این سنت مطرح شده این است که سیزدهمین روز که در واقع نمادی از زندگی انسان ها در بهشت در نظر ایرانیان باستان است و متعلق به فرشته باران انگاشته می شد ، زیرا نزول باران بهاری باعث سر سبزی و طراوت زمین شده و جلوه ای از بهشت را به نمایش می گذارد؛ این اعتقاد در ایران باستان موجب می شد ، سیزدهم نوروز را به عنوان روز ویژه طلب باران بهاری برای کشتزارهای نودمیده بدانند.
اما امسال با سال های دیگر متفاوت است و شاید بتوان گفت نوروز امسال، نوروز متفاوتی است و تا سالیان سال در یادها باقی خواهد ماند. در انتهای سال گذشته کشور ما مهمان ناخونده ای به نام ویروس کرونا داشت که امروز کل جهان را درگیر خود کرده است و بیشتر کشور های دنیا در حال مبارزه با این بیماری هستند.
از همین رو پزشکان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور توصیه می کنند که در خانه بمانیم و در این زمینه هم دولت اقدامات بسیاری انجام داده است ولی با تمام این توصیه ها و نگرانی هایی که اعلام شد اما عده ای به این مسائل توجه نکردند و اقدام به سفر در ایام نوروز کردند.
از طرفی امروز نگرانی ها برای نزدیک شدن به روز طبیعت بیشتر شده است چرا که این نگرانی وجود دارد که بازهم عده ای با تجمع در فضاهای سبز داخلی شهر اقدام به برگزاری روز طبیعت کنند که همین مسئله می تواند عامل انتقال بیماری کرونا شود.
حال سخن ما با آن عده اندکی است که به هیچ وجه مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند و به توصیه های پزشکان برای ماندن در خانه هم توجهی ندارند. باید به این افراد گفت که چرا موجب می شود زنجیره انتقال این بیماری از بین نرود؟ چرا به فکر پرستار و پزشکی نیست که از ابتدای سیوع بیماری در بیمارستان در حال خدمات رسانی است و با شروع سال جدید هم به منزل خود نرفته است؟
امروز برای کنترل بیماری و جلوگیری از انتقال بیماری باید به هشدارها و توصیه های پزشکی توجه کنیم و در این روز هم در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع و بیماری کنترل و از بین برود. با این تلاش ها هرچه سریعتر بیماری از شهر وکشورمان ریشه کن خواهد شد و دوباره می توانیم مانند گذشته به روند عادی زندگی ادامه دهیم.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17887
اخبار مرتبط

نظرات شما