حجت الاسلام مومنی:

جوانان احترام به والدین را از علی اکبر(ع) الگو بگیرند/راه سعادت و موفقیت بندگی خداست

حجت الاسلام مومنی، یکی از اساتید سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه برای رسیدن به سعادت و موفقیت باید بندگی خداوند را کرد، گفت: جوانان امروز باید در تمام امور خود مخصوصا احترام به پدر و مادر و امام زمان، حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بنا بر روایات موثق بزرگترین فرزند امام حسین (ع) در یازدهمین روز ماه شعبان سال ۳۳ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود که او را علی اکبر نام نهادند؛ مورخان سال تولد ایشان را ۳۴، ۳۵ و ۴۳ هجری قمری نیز ذکر کرده‌اند.
مادر حضرت علی اکبر (ع)، لیلا دختر ابی مره است؛ وی که از خاندانی بزرگ و با شرافت بود، یکی از مادران شایسته و برجسته تاریخ اسلام است و در تربیت این فرزند برومند امام حسین (ع) نقش مهمی داشت. در مورد حضور این بانوی بزرگ اسلام در حادثه کربلا بین مورخان اختلاف وجود دارد.
حضرت علی اکبر (ع) از جوانی نمونه‌ای از فضائل و خصوصیات پیامبر اکرم (ص) و دارای مجموعه‌ای از خوبی‌ها و فضیلت‌ها بود، حتی معاویه هم به فضائل ایشان اقرار کرده است.
علاقه و محبت پدر به فرزند و رابطه سرشار از ادب و احترام حضرت علی اکبر (ع) به اباعبدالله الحسین (ع) در همه مراحل زندگی ایشان وجود داشت که نهایت و اوج آن در صحنه عاشورا دیده می‌شود.
تربیت ولایی و تأدیب شایسته سبب شده بود حضرت علی اکبر (ع) همواره در خدمت پدر بزرگوارش باشد و در نهایت ادب، گوش به فرمان و آماده جان نثاری شود.
امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع) را عصاره بنی هاشم و شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) دانسته و فرموده است: هر وقت دلمان برای رسول الله (ص) تنگ می‌شد، مشتاق زیارت علی اکبر می‌شدیم و زیارت و ملاقات وی بود که دلمان را در فراق پیامبر (ص) تسلی می‌بخشید.
وقتی قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی ایشان را برای بشر، اُسوه و الگو معرفی می‌کند؛ «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَه». پس هر شخصی که بخواهد برای انسان‌ها اسوه و الگو قرا گیرد، باید شبیه‌ترین فرد به پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد یعنی «اشبه الناس خلقاً خُلقاً و منطقاً برسول الله» باشد.
از همین رو حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) به شخصیت این فرزند امام حسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) دارای فضائل برجسته ای همچون ادب، فروتنی، شجاعت، بخشندگی و اطاعت پذیری بود.
وی ادامه داد: از بین این فضائل ادب به پدر و مادر و امام زمان نسبت به دیگر فضائل بیشتر بود که همین مسئله حضرت علی اکبر(ع) را دارای شان و منزلت فوق العاده ای کرد.
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر(ع) در مقابل امام خود تسلیم و سرتعظیم فرود می آورد، گفت: امروز اگر جوانان می خواهند به سعادت و کمال واقعی برسند باید حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد:امروز باید جوانان ما بدانند که در مسیر بندگی خدا به کمال و موفقیت خواهند رسید که یکی از جنبه های بندگی خداوند احترام به پدر و مادر و امام زمان است.
حجت الاسلام مومنی افزود: خداوند در خصوص احترام به پدر و مادر در هر حالتی در قرآن بسیار تاکید کرده است که همین مسئله می تواند انسان را به فضائل بسیاری برساند.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18021
اخبار مرتبط

نظرات شما