مسئول تیم عملیات گندزدایی مرکز بهداشت قم:

محلول‌های گندزدایی مطابق استاندارد جهانی تهیه و در اختیار سپاه، ارتش و شهرداری قرار می‌گیرد

مسئول تیم عملیات گندزدایی مرکز بهداشت قم بابیان این‌که محلول‌های گندزدایی مطابق استاندارد جهانی تهیه و در اختیار سپاه، ارتش و شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: تمامی مراحل تهیه محلول با نظارت فرمانداری و مرکز بهداشت انجام می‌شود.

محمدحسین باباخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که گندزدایی شهر قم بر اساس استانداردهای مشخص‌شده انجام می‌شود، اظهار داشت: طبق منابع معتبر علمی مانند سازمان بهداشت جهانی برای سطوح عمومی در کل دنیا از دو نوع محلول استفاده می‌شود که وزارت بهداشت نیز بر همین اساس استفاده از این دو محلول را در دستورالعملی به مراکز بهداشتی ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: هیپوکلرید سدیم که پایه کلر دارد و همچنین ترکیباتی که پایه الکل دارند، دو نوع گندزدا هستند که در کل کشور مورداستفاده می‌شود

باباخانی تصریح کرد: این محلول به‌صورت مستقیم از خود کارخانه مستقیم در مخزن شرکت آب و فاضلاب تخلیه می‌شود و با هماهنگی که نماینده مرکز بهداشت انجام می‌دهد همکاران ارتش، سپاه پاسداران و شهرداری محلول‌های آماده‌شده را با غلظت 500 ppm بارگیری می‌کنند.

وی بابیان این‌که تمامی این مراحل زیر نظر نماینده مرکز بهداشت و فرمانداری صورت می‌گیرد، بیان داشت: شهر قم ناحیه بندی شده و هر یک از سازمان‌ها نواحی مشخصی را پوشش می‌دهند.

مسئول تیم عملیات گندزدایی مرکز بهداشت قم تصریح کرد: علاوه بر خودروهایی که به‌صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند دو گروه هم هستند که برای مکان‌هایی که امکان ورود خودرو نیست به‌صورت دستی و با استفاده از مخزن‌های کوچک کوله‌ای گندزدایی را انجام می‌دهند.

وی افزود: نزدیک به 90 نفر از این افراد، نیروهای شهرداری هستند کهک از همین محلول استفاده می‌کنند و مکان‌هایی مانند فضای سبز، کوچه‌های تنک و باریک، المان‌های شهری و.. را ضدعفونی می‌کنند.

باباخانی افزود: گروه دوم نیز تعداد افرادی هستند که در قالب گروه‌های جهادی زیر نظر سپاه فعالیت می‌کنند و این افراد هم از این محلول برای ضدعفونی استفاده می‌کنند که کاملاً زیر نظر مرکز بهداشت و سپاه قم این کار صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18072
اخبار مرتبط

نظرات شما