ملی‌پوشان بسکتبال قم بازیکنان برگزیده آسیا شدند

کنفدراسیون بسکتبال آسیا دو بازیکن لیگ برتری بسکتبال قم را به‌عنوان چهره‌های شاخص مسابقات انتخابی کاپ آسیا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، درحالی‌که بازیکنانی از تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی ۲۰۲۱ کاپ آسیا در جمع بهترین‌های این دوره حاضر هستند، پنج نفر از نامزدها بازیکنان شاخص بسکتبال کشورمان محسوب می‌شوند و دو نفر آن‌ها عضو تیم شیمیدر قم می‌باشند که در پنجره نخست انتخابی این کاپ خوش درخشیدند.

محمد جمشیدی و مایکل رستم‌پور از تیم بسکتبال شیمیدر در کنار حامد حدادی، نوید رضایی‌فر و بهنام یخچالی، پنج بازیکن ایرانی حاضر در بین بهترین بازیکن کاپ آسیا به شمار می‌آیند، درحالی‌که حدادی و یخچالی در لیگ چین شاغل هستند و سه بازیکن دیگر در سوپر لیگ کشورمان توپ می‌زنند.

جمشیدی و رستم‌پور بعد از درخشش خود در مسابقات جهانی سال قبل که به راه‌یابی تیم ملی به بازی‌های المپیک ژاپن انجامید، اسفندماه گذشته به همراه مسعود سلیمانی دیگر بازیکن شیمیدر قم در پنجره نخست پیکارهای کاپ آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم‌های ملی سوریه و قطر عضو تیم ملی بودند.

معرفی بازیکنان شایسته و توانمند نماینده بسکتبال قم به‌عنوان بازیکنان برگزیده این دوره از پیکارهای آسیایی، در آستانه بازی‌های مرحله پلی‌آف فصل جاری دسته برتر این رشته به‌طور حتم انگیزه تمام اعضای تیم را برای کسب موفقیت در ادامه مسابقات لیگ بیشتر خواهد کرد.

تیم بسکتبال شیمیدر قم در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران با حضور بازیکنانی همچون جمشیدی و رستم‌پور به مرحله پلی‌آف رسیده و باید برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر برابر تیم پارسا مشهد قرار بگیرد، مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

تیم ملی بسکتبال ایران رقابت‌های مرحله اول انتخابی کاپ بسکتبال آسیا را در حالی پشت‌سر گذاشت که اسفندماه گذشته در تالار آزادی تهران میزبان تیم‌های ملی سوریه و قطر بود که در نخستین مسابقه خود تیم ملی سوریه را با نتیجه ۹۴  بر ۴۸ مقتدرانه از پیش‌رو برداشت، سپس تیم ملی قطر را با نتیجه ۹۵ بر ۵۲ مغلوب کرد.

دیدارهای مرحله دوم مسابقات انتخابی کاپ ۲۰۲۱ بسکتبال آسیا برای تیم ملی کشورمان در آذرماه سال جاری برنامه‌ریزی‌شده و ایران روزهای هفتم و دهم آذر به ترتیب با تیم‌های ملی عربستان و سوریه دیدار می‌کند، ضمن این‌که در مرحله سوم روزهای ۳۰ بهمن و سوم اسفندماه ۱۳۹۹ با قطر و عربستان مسابقه خواهد داد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18141
اخبار مرتبط

نظرات شما