عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اعمال و دعاهای روزهای پایانی ماه شعبان/اتصال روزه ماه شعبان به ماه رمضان

آیت الله فقیهی با اشاره به اعمال و دعاهای روزهای پایانی ماه شعبان، گفت: در روایات بر روزه گرفتن در سه روز آخر ماه شعبان بسیار سفارش شده است و پیامبر روزه ماه شعبان را به روزه ماه مبارک رمضان متصل می کرد.

آیت الله محسن فقیهی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه شعبان یکی از ماه های بزرگ و پرفضیلتی است که در بین اهل‌بیت(ع) جایگاه خاصی داشت.
وی ادامه داد: در این ماه بسیار بر صدقه و استغفار تأکید شده است و هرکسی به‌اندازه وسع خود می‌تواند صدقه بدهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سفارش روزه گرفتن در این ماه، گفت: گرفتن روزه مستحبی در این ماه بسیار سفارش شده است و پیامبر(ص) در این ماه بسیار روزه می‌گرفتند و روزه خود را به ماه مبارک رمضان متصل می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این ماه خواندن مناجات شعبانیه بسیار سفارش شده است چراکه این مناجات دارای فرازهای مفید است که می‌توانیم در روزهایی که رمضان نزدیک می‌شویم زمان بیشتری برای خواندن آن قرار دهیم.
آیت الله فقیهی با اشاره به شیوع بیماری کرونا ، بیان داشت: این روزها مردم می توانند با دعا در حق یکدیگر از درگاه خداوند متعال بخواهند که این بلا و یا امتحان را از ما دور کند.
وی اضافه کرد: هنوز چند روز از ماه شعبان باقی مانده است و می توانیم با استغفار و دعا برای ماه رمضان آماده شویم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جمعه آخر ماه شعبان، عنوان داشت: در روایات نقل شده است که امام رضا(ع) در آخرین جمعه ماه شعبان به اباصلت فرمودند که در آخرین جمعه ماه شعبان بر دعا، استغفار، تلاوت قرآن، ادای دین، خالی کردن قلب از کینه و کارهای نیک مبادرت کن تا مخلص‌تر و پاک تر در ماه مبارک رمضان در پیشگاه خدا حاضر شوی.
وی ابراز داشت: همچنین اهلبیت(ع) بر روزه در سه روز آخر ماه شعبان و اتصال آن به ماه مبارک رمضان بسیار تاکید داشتند چرا که ثواب بسیاری دارد.
آیت الله فقیهی افزود: همچنین برای روز آخر ماه شعبان دعاها و نمازهایی هم ذکر شده است که در مفاتیح موجود است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18694
اخبار مرتبط

نظرات شما