هفت باشگاه ورزشی متخلف در قم پلمب شد

مسئول واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: تا پایان فروردین‌ماه تعداد ۴۵ بازدید از باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان انجام و هفت باشگاه به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در ورزش، پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی ستارزاده  افزود: در این راستا به ۱۲ باشگاه‌ متخلف تذکر داده‌شده و ۱۱ باشگاه اخطار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به‌طور حتم تمام باشگاه‌ها، مسئولان اماکن ورزشی و جامعه ورزش در جریان هستند که برگزاری هرگونه رقابت ورزشی تا پایان اردیبهشت‌ماه ممنوع است، در ضمن این اداره کل به تمام باشگاه‌های خصوصی اعلام کرده در صورت اختصاص تسهیلاتی از سوی دولت به‌منظور جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا، باشگاه‌های متخلف شامل آن نمی‌شوند.

ستارزاده افزود: این اداره کل در صورت بی‌توجهی مسئولان اماکن ورزشی دولتی به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان، اجاره‌بهای تعطیلی دوران شیوع کرونا را به‌طور کامل از آن‌ها دریافت می‌کند و مجوز شرکت در هیچ‌یک از مزایده‌ها یا مناقصه‌های آینده به آن‌ها داده نخواهد شد.

یکی از مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا از زمان شیوع این ویروس در نقاط مختلف کشور، تعطیلی تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی بود تا زنجیره انتقال کرونا قطع‌شده و ورزشکاران دچار این بیماری نشوند اما ظاهرا برخی باشگاه‌ها به این موضوع توجه نکرده‌اند.

در شرایطی که شیوع کرونا از اول اسفندماه آغازشده اکنون بیش از دو ماه است که فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تعطیل است و این تعطیلی تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان قم بر عملکرد اماکن ورزشی در موضوع تعطیلی نظارت دارد.

بخشش اجاره‌بهای فضاهای ورزشی دولتی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز به ایرنا گفت: در جلسه ویدئو کنفرانسی که با جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان داشتیم، آسیب‌های اقتصادی ورزش قم از زمان شیوع ویروس کرونا بررسی شد.

رسول منعم اضافه کرد: برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان اجاره ماه‌های اسفند و فروردین فضاهای ورزشی واگذارشده این اداره کل به بخش خصوصی شامل استخر، سالن و زمین چمن مطالبه نخواهد شد، ضمن این‌که اجاره مدت‌زمان تعطیلی اماکن دولتی تا هرزمانی که مورد تایید این ستاد باشد از مستاجرین این اماکن دریافت نمی‌گردد.

وی افزود: همان‌گونه که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی برای ۲۸ هزار باشگاه‌ خصوصی سراسر کشور اختصاص داده‌شده و باشگاه‌داران به تعداد نیروها و میزان حق بیمه ۸۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند، ضمن این‌که ۸۰ میلیون ریال نیز به‌منظور جبران هزینه‌های باشگاه‌ها از زمان شیوع کرونا در نظر گرفته‌شده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18747
اخبار مرتبط

نظرات شما