معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روزه‌داری یک تمرین و آزمون الهی است

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که انسان‌ها همواره در معرض گناه و لغزش قرار دارند، گفت: روزه‌داری یک تمرین و آزمون الهی است که انسان خودش را امتحان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال با توجه به اتفاقاتی که رخ‌داده و شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده، روزه‌داری و عبادت می‌تواند نقش بسزایی در آرامش روح و روان انسان‌ها داشته باشد.
وی ادامه داد: روزه گرفتن با توجه به این‌که انسان معمولاً در معرض خطر قرار دارد و هرلحظه احتمال گناه، غیبت و... وجود دارد، روزه یک تمرین است که انسان خودش را امتحان کند و ببیند که آیا می‌تواند به‌عنوان یک مسلمان گناه نکند و در مسیر حق‌تعالی حرکت کند.
آشتیانی ابراز داشت: روزه یک عبادت است و امری واجب که همه باید آن را به‌جا آورده و از ثواب آن بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: همان‌طوری که در قرآن کریم نیز آمده روزه گرفتن واجب بوده و در ادیان قبل از اسلام نیز وجود داشته است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: علاوه بر این در خصوص فواید روزه‌داری نیز پزشکان و متخصصان موارد بسیاری را به‌صورت علمی و دقیق بیان کرده‌اند که هیچ شکی روی آن‌ها نیز وجود ندارد.
آشتیانی به رزمایش کمک مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، رزمایش کمک به نیازمندان است که باید با تمام توان مردم و افرادی که توانمندی دارند در آن شرکت کنند تا در این ماه رحمت همه از امکانات لازم برای روزه گرفتن برخوردار شوند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18828
اخبار مرتبط

نظرات شما