توسعه عمرانی ورزش قم با راه‌اندازی 3 استخر جدید

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم از آغاز فعالیت سه استخر جدید و افزایش آمار استخرهای فعال شنا در قم بعد از بازگشایی اماکن ورزشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین رضایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد تصمیم‌گیری‌ها، اتفاقات و دستاوردهای بسیار خوبی در بخش عمرانی ورزش قم بوده‌ایم و فضاها و اماکن بسیاری با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی و همچنین مشارکت بخش خصوصی به سرانه فضاهای ورزشی قم اضافه شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل در کنار ماموریت‌های همگانی و قهرمانی، در بخش عمرانی نیز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد تا با افزایش سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده، امکانات بهتر و بیشتری در اختیار هیات‌های ورزشی، تیم‌ها، باشگاه‌ها، قهرمانان و ورزشکاران رشته‌های مختلف قرار بگیرد.

 

توسعه عمرانی ورزش در قم و بخش‌های تابعه

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: در سال‌های اخیر زمین‌های چمن مصنوعی، استخر و سالن‌های چند منظوره ورزشی متعددی در قم احداث شده، این احداث‌ها تنها در شهر قم نبوده بلکه در بخش‌های تابعه نیز انجام شده و شاهد افزایش فضاهای ورزشی در تمام نقاط قم هستیم.

وی ادامه داد: حتی در روستاهای قم زمین چمن مصنوعی و سالن احداث شده و امکان ورزش در سطح حرفه‌ای برای تمامی هم‌استانی‌ها فراهم است، ورزش رمز سلامتی و دوری از بیماری‌ها است و توسعه فضاهای ورزشی و ایجاد امکانات لازم، مشارکت مردم در فعالیت‌های همگانی را نیز خوشبختانه افزایش داده است.

رضایی بیان کرد: یکی از اتفاقات مهم در توسعه عمرانی ورزش قم، افزایش استخرهای فعال شنا در قم با توجه به بهره‌برداری از سه استخر جدید است که از امسال در فصل گرم تابستان برای عموم علاقمندان به ورزش شنا قابل استفاده است و تعداد استخرهای فعال در قم نیز افزایش می‌یابد.

 

استفاده از ظرفیت ماده 27 قانون برای بازسازی استخر تختی

وی خاطرنشان کرد: استخر مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی که از نیمه دوم دهه 1380 به تعطیلی رفته و به عنوان یکی از استخرهای قدیمی شهر قم بخش‌های مختلف آن دچار فرسودگی شده بود، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ماده 27 قانون الحاق، توسط بخش خصوصی با استفاده از بهترین امکانات مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفته است.

احداث استخر یاس نبی (س) با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: استخر یاس نبی (س) نیز که به همراه سالن چند منظوره شهدای دروازه‌ری و سالن باستانی شهیدان سلیمانیان در مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) قرار گرفته و از اعتبارات مصوب سفر پرخیر و برکت سال 1389 مقام معظم رهبری به استان قم احداث شده است، تابستان امسال به علاقمندان رشته ورزشی شنا در منطقه 15 خرداد قم خدمات رسانی می‌کنند.

مصوبه هیأت وزیران برای اختصاص استخر دخانچی به ورزش معلولین

رضایی در ادامه به استخر شهید حسین دخانچی در مجموعه ورزشی شهدای 15 خرداد اشاره و اضافه کرد: این استخر نیز که در نیمه دوم دهه 1380 به بهره‌برداری رسیده بود، بر اساس مصوبه هیأت وزیران به مدت 10 سال به هیأت ورزش‌‌های جانبازان و معلولین واگذار شده و پس از تجهیز و بازسازی کامل، به محض از آغاز مجدد فعالیت‌های ورزشی خدمات‌رسانی خود را به دوست‌داران رشته ورزشی شنا از سر می‌گیرد.

صدور پروانه فعالیت 28 استخر خصوصی و دولتی در قم

وی با اشاره به استخرهای فعال این اداره کل، ابراز کرد: استخر حجاب در مجموعه ورزشی جواد الائمه نیروگاه، استخر نرگس در منطقه صدوق قم، استخر کوثر در مجموعه ورزشی شهید حیدریان، استخر یاس در مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) و استخر مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی در قم فعال هستند.

رضایی در پایان گفت: علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان، دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی نظیر دانشگاه قم، آموزش و پرورش، سپاه، استانداری، اداره کل کار و امور اجتماعی و ... نیز در سال‌های اخیر چندین استخر در قم احداث و راه‌اندازی کرده‌اند، ضمن اینکه استخرهای خصوصی نیز در قم فعالیت می‌کنند و با توجه به مجوزهای صادر شده توسط کمیسیون ماده 5 این اداره کل، مجموعا 28 استخر دارای مجوز داریم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19189
اخبار مرتبط

نظرات شما