سرپرست پلیس راهور قم:

۴۳ درصد از متوفیان حوادث رانندگی پارسال درقم عابران پیاده بودند

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: ۴۳درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی شهر قم درسال گذشته مربوط به عابران پیاده بوده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ "غلامرضا صدفی" در گفت و گویی، بیان کرد: یکی از معضلات ترافیکی شهر قم در حوزه حوادث رانندگی به ترتیب عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها ۵۵ درصد کشته شدگان عابران پیاده افراد بالای گروه سنی ۶۰ سال بوده اند که این افراد دارای گروه سنی بعضاً به علت کهولت سن و ضعف سیستم بینایی و شنوایی و نداشتن چابکی لازم به هنگام تردد در معابر بیشتر از دیگران در معرض خطر حوادث رانندگی هستند.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه و مراقبت بیشتر از طرف خانواده‌ها است تا ایمنی آنها به هنگام تردد درمعابر تامین شود، ضمن اینکه از رفتار کودکان در معابر نیز نباید غافل شد.

صدفی با بیان این موضوع که بیش از نیمی از تصادفات عابران پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا و عمدتاً در بلوارها بوقوع پیوسته‌است به عابران پیاده توصیه کرد: در هنگام عبور از معابر در ساعات تاریکی هوا از لباس روشن استفاده کرده و یا از محل هایی که دارای روشنایی کافی است برای بهتر دیده شدن توسط رانندگان تردد کنند و هنگام عبور از عرض معابر حتماً از محل‌های خط کشی شده و پل های هوایی استفاده کنند.

وی به رانندگان نیز هشدار داد: رانندگان هم هنگام تردد در معابر ضمن توجه کامل به مسیر مقابل و جوانب با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

صدفی خاطرنشان کرد: قطعاً کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در استان نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و مردم است در صورتی که همه در این مسیر تلاش نکنند باز هم شاهد تصادفات و کشته شدن تعدادی از شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان در جهت کاهش تصادفات،تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً سرعت غیر مجاز با جدیت بیشتری در دستور کار پلیس راهنمایی رانندگی قرار گرفته و ضمن اینکه در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک ویژه عابران پیاده و موتورسواران برنامه‌های بسیار جامع و تاثیرگذار تدوین شده است که امیدواریم به محض فروکش کردن بیماری کرونا این برنامه‌ ها با همکاری سایر سازمان های مرتبط در امر ترافیک اجرایی خواهد شد.

فعالیت مرکز تعویض پلاک قم با رعایت پروتکل های بهداشتی

سرپرست پلیس راهور استان قم همچنین گفت: مرکز تعویض پلاک قم بدون مشکل و با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به صف‌های ایجاد شده در مرکز تعویض پلاک، اظهار داشت: بر خلاف آنچه که بعضاً در شبکه های اجتماعی نمایش داده می‌شود، این صف‌ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوجود آمده‌است چرا که افراد کمتری برای انجام کارهای مربوط به خودرو به داخل سالن هدایت می شوند و بقیه بایستی داخل خودرو منتظر بمانند تا نوبت آنها برسد.

وی به همشهریان توصیه کرد: مراجعان عزیز مدیریت زمان را داشته باشند و نیازی نیست همه افراد در ساعت اولیه صبح مراجعه کنند. چراکه بعد از ظهرها مرکز خلوت بوده و می‌توانند به راحتی کار تعویض پلاک خود را درکمترین زمان ممکن انجام دهند.

صدفی ادامه داد: ساعات کار مرکز تعویض پلاک از ساعت ۷ صبح الی ۱۷ بعدازظهر بوده و ارائه خدمات به مراجعان نیز فعلاً به صورت زوج و فرد است.

کشف موتورسیکلت یک و نیم میلیاردی قاچاق در قم

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف یک دستگاه موتورسنگین قاچاق "سوزوکی ۱۴۰۰" به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

سرهنگ "میکائیل قهرمانپور" بیان کرد: در راستای ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان و همچنین اعلام نارضایتی شهروندان در خصوص تردد یک دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در قم، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با بررسی های صورت گرفته و دریافت صحت موضوع، مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی استان به منزل مسکونی محل نگهداری موتورسیکلت اعزام شدند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: درادامه با ورود به حیاط منزل، موتورسیکلت سوزوکی ۱۴۰۰ قاچاق کشف و متهم دستگیر شد.

وی، ارزش موتورسیکلت را برابر اعلام نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: در نهایت پرونده متشکله به تعزیرات استان ارسال شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19441
اخبار مرتبط

نظرات شما