قم فردا گزارش می‌دهد؛

مساجد، پیشگامان عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان / توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت مساجد در قم

مساجد در محله‌های مختلف شهر در ایام شیوع کرونا تبدیل به محل‌هایی برای بسیج مردم و امکانات برای مقابله با بیماری شده‌اند که درواقع جایگاه واقعی مساجد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مساجد از دیرباز نقش ویژه و مهمی در تحولات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی داشتند و درواقع به محلی برای بیان مشکلات و حل آن‌ها تبدیل‌شده بود.

این ویژگی مساجد موجب شده بود که خیرین و افرادی که قصد کمک و انجام کارهای خداپسندانه داشتند، با مراجعه به مساجد کمک‌های خودشان را در اختیار امام جماعت مسجد و معتمدین آن مسجد قرار می‌دادند تا آن‌ها خود با تشخیصی که می‌دادند آن‌ها را در اختیار مردم قرار بدهند.

در دوران جنگ تحمیلی نیز باز این مساجد بودند که به محلی برای نام‌نویسی نیروهای بسیجی، اهدای کمک به جبهه‌ها و همچنین برگزاری جلسات تبدیل‌شده بودند و درواقع کارکرد واقعی مساجد در آن زمان به‌خوبی مشخص شد.

درواقع این ویژگی همواره با مسجد همراه بوده و آثار بسیار خوبی را نیز در جامعه به همراه داشت هرچند که در سال‌های اخیر در برخی از مساجد این مهم اندکی به فراموشی سپرد شده بود اما شیوع بیماری کرونا بار دیگر این کارکرد مساجد را نمایان‌تر کرد به‌طوری‌که در سراسر کشور مساجد تبدیل به مراکزی برای انجام کارهای امدادی و حمایتی شدند.

در این میان بسیاری از مساجد باوجود تعطیلی و عدم برگزاری نماز در داخل مساجد اقدام به تشکیل گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف کردند که به‌صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

علاوه بر این در رزمایش کمک مؤمنانه نیز که از سوی رهبر انقلاب توصیه و سفارش شد، بازهم این مساجد بودند که پای‌کار آمدند و به‌صورت عملی وارد میدان شدند.

توزیع بیش از 300 بسته غذایی بین نیازمندان از سوی مسجد امام سجاد (ع) پردیسان

حجت‌الاسلام مهدی زارع امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) پردیسان که این روزها در صف اول کمک به نیازمندان در این منطقه قرار دارد در گفتگو با خبرنگار ما دراین‌باره اظهار داشت: مسجد امام سجاد (ع) هرساله با محوریت مرکز نیکوکاری شهید نبی لو که با مجوز کمیته امداد دایر شده است، اقدام به تهیه اقلام غذایی برای نیازمندان می‌کند.



وی ادامه داد: امسال با توصیه‌های که مقام معظم رهبری داشتند عزم ما و همچنین خیرین چند برابر شد تا در این اقدام خداپسندانه و کمک مؤمنانه نقش بیشتری داشته باشیم.

زارع تأکید کرد: در این ماه مبارک بالای 250 میلیون تومان درمجموع برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد که به‌صورت مختلف در بین نیازمندان توزیع شد.

وی ابراز داشت: بیش از 300 بسته غذایی، 32 رأی گوسفند قربانی و کمک‌های دیگر در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) پردیسان افزود: علاوه بر این از زمان شیوع بیماری کرونا قرارگاه فرهنگی مسجد درزمینهٔ تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و سایر کارهای پیشگیرانه نیز حضور داشت.

توزیع 520 بسته غذایی بین نیازمندان از سوی مسجد امام حسن عسکری (ع) پردیسان

حجت‌الاسلام رحمت‌الله آقایی مدیر قرارگاه مبارزه با کرونای مسجد امام حسن عسکری (ع) پردیسان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این مسجد در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین حمایت از نیازمندان اظهار داشت: مسجد امام حسن عسکری (ع) از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا وارد عمل شد و اقدام به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران کرد.



وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی، جذب و برنامه‌ریزی کمک‌های مردمی، نیروهای جهادی جهت بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی، اعزام مبلغ به بیمارستان، تهیه اقلام موردنیاز بیماران، اعزام مبلغین خواهر و برادر به بیمارستان‌های قم با همکاری گروه‌های جهادی طلاب، خرید مایحتاج بیماران و سالمندان و جانبازان محترم، طبخ غذا برای نیروهای جهادی و خانواده بیماران کرونایی قرنطینه در منزل از ۳ اسفند ۱۳۹۸ تا ابتدای ماه مبارک رمضان، تأمین مالی ترخیص بیماران فقیر و هزینه ایاب و ذهاب آمبولانس و تولید گان و ماسک ازجمله اقدامات مسجد در این ایام بود.


وی به کمک‌های نقدی نیز اشاره کرد و بیان داشت: درزمینهٔ کمک‌های نقدی بیش از 100 میلیون جمع‌آوری شد که در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

آقایی به رزمایش کمک مؤمنانه نیز اشاره کرد و بیان داشت: توصیه‌های رهبر انقلاب موجب شد که امسال این کمک‌ها به‌صورت جهادی‌تر و گسترده‌تر از هرسال جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: 520 بسته معیشتی تهیه و در کنار اقلام دیگر در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/19443
اخبار مرتبط

نظرات شما