امام‌جمعه قم: کشورهای مدعی بهداشت در درمان کرونا عاجر مانده‌اند

امام‌جمعه قم با بیان اینکه کشورهایی که مدعی بهداشت و درمان در دنیا بودند بر اثر ویروس کرونا عاجز مانده‌اند، گفت: خدارا شکر در کشور ما با همت و تلاش پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان شاهد اقدامات عظیم و ارزشمندی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله سید‌محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رفتارهای به‌دور از انسانی کشورهای غربی، تفکیک افرادی که مبتلا به ویروس شده بودند بر اساس سن و رنگ بود و توجهی به افراد مسن ندارند اما در کشور ما کرامت همه انسان‌ها رعایت و همگان درمان شدند.

وی افزود: اگر‌چه ویروس کرونا مشکلات بسیاری نیز به همراه داشت، اما از سوی دیگر شاهد همدلی و همراهی مردم بودیم که این رفتارها ارزشمند است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کشورهایی که مدعی بهداشت و درمان در دنیا بودند بر اثر ویروس کرونا عاجز مانده‌اند، بیان کرد: خدا را شکر در کشور ما با همت و تلاش پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان شاهد اقدامات عظیم و ارزشمندی بودیم، از دوستان ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و تمامی پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان که با تمام وجود به عرصه آمدند، قدردانی کرده و دعا گوی آنها هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در ایران اسلامی گفت: ویروس کوچکی مثل کرونا تمامی دنیا را به هم ریخته است که در کشور ما با تدبیر مقام معظم رهبری و مسئولان شاهد مقابله با آن بودیم که امیدواریم تا پایان موفق باشیم.

امام جمعه قم ادامه داد: توجه به مسائل بهداشتی و درمان، جزو سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت‌(ع) است و از این رو همه ما بر این امر تأکید داشته و باید همواره مسائل بهداشتی رعایت شود.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: شب گذشته مردم در اجرای آئین شب‌های قدر، نهایت دقت را داشته و با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از فیوضات این شب عزیز نیز بهره‌مند شدند. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که مردم باید در همه محل‌ها و فضاهایی که حضور دارند، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و بر اصل‌ فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19546
اخبار مرتبط

نظرات شما