تعیین تکلیف لیگ برتر فوتبال در هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار ساعت ۲۱، اظهار کرد: در مراسم شب قدر قریب به اتفاق مردم در مساجد نکات بهداشتی را رعایت کردند. از روحانیون و هیات امنای مساجد و همچنین صدا و سیما که شرایط مناجات مردم در منازل را فراهم کرده بودند کمال تشکر را دارم.

او افزود: امروز جلسه‌ای با تولیت چهارگانه بقاع متبرکه برگزار شد و تمام شرایط بررسی و تصمیمات فردا و شنبه در جلسه کمیته نهایی و اعلام می‌شود.

حریرچی ادامه داد: در مراسم لیالی قدر مردم به خوبی بهتر از هر جای دنیا نشان دادند که نکات بهداشتی را به بهترین نحو رعایت کردند.

او‌گفت: کنکور‌های کارشناسی و دکتری هفته آخر تیرماه با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود تا سلامتی دانش آموزان و دانشجویان به خطر نیفتد.

برگزاری لیگ برتر فوتبال در ۹ هفته

حریرچی درباره تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در بخش‌های مختلف ورزشی اظهار کرد: امروز نامه‌ای به وزارت ورزش درباره بازگشایی و آغاز به کار برخی مسابقات ارسال شد و با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و با صحبتی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، ۲۹ ورزش انفرادی، چون دوومیدانی، تیراندازی و وزنه‌برداری، تنیس روی میز و تنیس خاکی در همه شهر‌های قابل بازگشایی هستند. تصمیمات لازم برای همه رشته‌ها، به‌جز رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال گرفته شده است.

او درخصوص مسابقات فوتبال گفت: تصمیمات روز شنبه نهایی و تصویب خواهد شد که اگر این اتفاق رخ دهد، از چند روز آینده، سه هفته به تیم‌ها برای تمرین فرصت داده می‌شود. همچنین در ۴۵ روز و با پنج روز فاصله، ۹ هفته بازی‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد و سپس تیم‌ها آماده شرکت در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی ایران مهیای حضور در مقدماتی جام جهانی می‌شود.

شناسایی ۷۵ درصد موارد جدید مبتلا به کرونا در مراحل اولیه

معاون کل وزارت بهداشت افزود: به طور کلی حدود ۷۵ درصد از موارد جدید افرادی هستند که بیماری شان در مراحل اولیه بیماری بود که این خود دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

حریرچی گفت: امروزه حدود ۷۵ درصد از بیماران در منازل یا مکان‌های از پیش تعیین شده خود را قرنطینه کرده اند. سازمان جهانی بهداشت برای این روش غربالگری و بیماریابی از کشورمان تجلیل و تقدیر کرده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19553
اخبار مرتبط

نظرات شما