مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم:

حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و برای رفع اشکال است/ حضور گسترده گروه‌های جهادی بسیج در ضدعفونی کردن مدارس

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم بابیان این‌که همه کادر اجرایی و معلمان از 27 اردیبهشت‌ماه در مدارس حضور دارند، گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و برای رفع اشکال است.

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز 27 اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: درزمینهٔ بازگشایی مدارس ابلاغیه و دستورالعملی را در 16 بند برای مدیران مناطق و نواحی ارسال کردیم که درواقع دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در جلسات مختلفی که در روزهای اخیر برگزارشده مدیران نواحی به‌صورت کامل توجیه شدند.

رضایی بابیان این‌که حضور دانش آموزان از 27 اردیبهشت‌ماه اختیاری است، تأکید کرد: حضور کادر اجرایی و معلمان از 27 اردیبهشت‌ماه برای رفع اشکالات احتمالی دانش آموزان بوده و اجباری است.
وی بابیان این‌که از روش‌های مختلف توصیه‌شده که اولیای محترم به مدارس مراجعه نکنند، تصریح کرد: دانش آموزان هم قطعاً پروتکل‌های بهداشتی و مواردی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین کرده است را رعایت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم ابراز داشت: علاوه بر این مدارس استثنایی و شبانه‌ای که دارای خوابگاه هستند دانش آموزان این‌گونه مدارس الزامی به حضور ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همکارانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا مزمن هستند با ارائه گواهی مورد تأیید پزشکان معتمد آموزش‌وپرورش می‌توانند در منزل حضورداشته باشند و کارها را به‌صورت غیرحضوری پیگیری کنند.

رضایی به هماهنگی صورت گرفته با سایر نهادها و سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا از تمام ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین فرمانداری‌ها، سپاه، بسیج، بخشداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم والدین فرزندان خودشان را با دستکش و ماسک به مدارس بفرستند و این مهم را در نظر بگیرند که این کلاس‌ها به لحاظ رفع اشکالات است.

رضایی بابیان این‌که کلاس‌های هفتگی بر اساس زمان‌بندی قبلی ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: تاکنون بیش از 70 درصد مدارس ضدعفونی شده و مابقی نیز طی امروز و فردا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس در روزهای اخیر حضور تمام‌وقت و جدی در مدارس داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد و باید تاکید کنم که سلامت دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم تأکید کرد: جلسات متعددی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش تشکیل‌شده و تمامی موارد به‌صورت کامل موردبررسی و تبادل‌نظر قرارگرفته است.

وی بابیان این‌که سازمان بسیج فرهنگیان قم پای‌کار آمده است، ابراز داشت: ضدعفونی کردن مدارس با حضور گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان در حال انجام است و در این زمینه خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان نباشند و تمامی پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

رضایی تأکید کرد: معلمان ایثارگر ضمن حضور در مدارس در فضای مجازی نیز در خدمت دانش آموزان خواهند بود.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/19566
اخبار مرتبط

نظرات شما