جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

ستاد امربه معروف از گروه های مطالبه گر حمایت می کند/برگزاری پویش مردمی حرف حساب

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با تأکید بر این که باید گروهان آمران به معروف و ناهی از منکر در حوزه مطالبه گری از مسئولین ورود جدی داشته باشند، گفت: ستاد امربه معروف از گروه های مطالبه گر حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدتقی حسینی عصر شنبه در نشست خبری «پویش مردمی حرف حساب» که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در سالن جلسات ساختمان ناشران برگزار شد با اشاره به اینکه انفاق اعم از مالی و غیر مالی است، اظهار داشت: یکی از مصادیق انفاق نشر معارف اسلامی و دینی است  که  اصحاب رسانه و اهالی خبر با توجه به فرصتی که در اختیار دارند باید معارف اسلامی را در فضای مجازی نشر دهند.
وی ادامه داد: پویش مردمی حرف حساب نیز زمینه ای است تا شما بتوانید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارید و نام خود را در زمره انفاق کنندگان قرار دهید چراکه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اولیه دین اسلام به حساب می آید.
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم، گفت: از ابتدای ماه محرم به مدت یک هفته، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه امام حسین(ع) پیش از حرکت خود از مکه به سمت کربلا در وصیتی که به محمد حنفیه کردند، هدف از قیام خود را همین مسأله عنوان کردند.
وی عنوان داشت: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی» است.
حسینی خاطرنشان شد: عنوان نهضت حسینی که مشخص است اما در ارتباط با مطالبه گری نیاز به توضیحی است که باید بیان کنیم؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا کرد و در اصل هشتم قانون اساسی نیز بر آن تصریح شد.
وی ابراز داشت: در طول 40 سال گذشته بیشتر کار این ستاد در حوزه اجرا و اعطای مجوز برای تذکرهای شفاهی آن هم در امور محدود مثل حجاب و عفاف خلاصه می شد و در حوزه های دیگر کمتر ورود داشتیم اما در آستانه چهل ساله دوم انقلاب روند کاری این ستاد تغییرات اساسی پیدا کرد.
 جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شد که سرمایه گذاری اصلی روی نیروهای مردمی باشد و این ستاد صرفا راهبری و حمایت مادی و معنوی از افراد و به ویژه گروه ها و مؤسسات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دنبال کند و به عبارت دیگر در این ستاد تلاش شود تا زمینه برای کارهای گروهی از سوی نهادها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود.
 وی در ادامه با اشاره به توسعه حوزه کاری این ستاد خاطرنشان شد: در حال حاضر در ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه معاونت تعریف شده است؛ نخست معاونت اجتماعی و مطالبه گری، دوم معاونت رسانه و فرهنگ سازی و سوم معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی است.
حسینی با تأکید بر این که باید گروهان آمران به معروف و ناهی از منکر در حوزه مطالبه گری از مسئولین ورود جدی داشته باشند، گفت: ما می خواهیم مسؤولان را پاسخگو قرار بدهیم، از آنها به نحو صحیح مطالبه کنیم و به دور از توهین، بی احترامی و هتک حرمت به آنها نقد سازنده داشته باشیم و ارائه راهکار بدهیم.
 وی  ابراز داشت: از اصحاب رسانه خواهش می کنیم که این مسأله را ترویج دهند تا مطالبه گری از مسؤولان به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود.
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله تخصصی است، گفت: به همین منظور ما اعتقاد داریم که امر به معروف به معنای عام و مطالبه گری به معنای خاص نیازمند آموزش های دقیق است که ما این آموزش ها را نیز در سه حوزه چیستی، چرایی و چگونگی امر به معروف ارائه می کنیم.
وی افزود: در هفته امر به معروف برنامه هایی نیز برای خود تعریف کرده ایم که از جمله آن می‌توان به حضور در صدا و سیمای مرکز استان و تشریح عملکرد و اهداف، دیدار با علمای حوزه و دریافت بیانیه مراجع تقلید اشاره کرد به علاوه این که نشست های تخصصی با حضور مسؤولان قضایی، امنیتی، انتظامی و فرهنگی کشور در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر در صدا و سیما خواهیم داشت.
حسینی در پایان با اشاره به شعار روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر و اعلام هشتک های بی تفاوت نباشیم و همه مسؤولیم در فضای مجازی بیان داشت: نشست امروز فتح بابی برای کارهای آینده است که ما از همین امروز دست نیاز خود را به سوی اصحاب رسانه دراز می کنیم که در این عرصه مهم و حیاتی یاری گر ما باشند.




انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19692
اخبار مرتبط

نظرات شما