معرفی گوشی Galaxy S20 Ultra

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شرکت سامسونگ یکی از شرکت‌های بسیار قدرتمند و محبوب در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند در جهان است و بخش عمده‌ای از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده کاربران جهان توسط این شرکت وارد بازار شده‌اند. سامسونگ هر ساله محصولات جدید خود را در سه رده پرچمدار، میان رده و اقتصادی وارد بازار می‌کند تا از این طریق نیاز تمامی اقشار جامعه برطرف شود. همانطور که مشخص است، برترین گوشی‌های سامسونگ در دسته بندی پرچمدار قرار می‌گیرند و این رده همگی از سخت افزاری بسیار قدرتمند بهره می‌برد، اما نباید فراموش کرد که رده پرچمدار سامسونگ، بالاترین قیمت را نسبت به سایر گوشی‌های این شرکت دارد و خرید آن برای هر کسی امکان‌پذیر نیست.

چند ماه پیش بود که شرکت سامسونگ پرچمدار جدید خود را با نام Galaxy S20 Ultra وارد بازار کرد؛ در نگاه اول شاهد تغییرات زیادی در بخش جلویی این گوشی نبودیم، اما پس از برگرداندن گوشی و مشاهده قسمت پشتی این گوشی، متوجه شدیم سامسونگ تمرکز بسیار ویژه‌ای روی دوربین این گوشی کرده و تا پیش از این قابلیت‌های موجود در پرچمدار جدید سامسونگ را در هیچ کدام از گوشی‌های بازار مشاهده نکرده بودیم.

گوشی Galaxy S20 Ultra

برای معرفی این گوشی باید بگوییم سامسونگ با عرضه این پرچمدار قصد داشته تا عقب ماندگی که در چند سال اخیر در بخش دوربین داشته را جبران کند. به طور کلی گوشی S20Ultra را می‌توان یک تلسکوپ کوچک خواند، چرا که می‌تواند تا صد برابر بیشتر از همیشه زوم داشته باشد. از طرفی هم قیمت ۱۴۰۰ دلاری آن را نباید فراموش کرد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه پیشرفت‌های S20Ultra را نسبت به S10 مرور کنیم، باید به قابلیت زوم چند برابری، پیشرفت چشمگیر باری، بهبود نمایشگر و کیفیت صفحه نمایش و پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. پیش از معرفی گوشی S20Ultra، انتظار می‌رفت شرکت سامسونگ این گوشی را S۱۱ نام گذاری کند، اما به دلیل پیشرفت عجیب دوربین این گوشی، سامسونگ تصمیم گرفت در نام گذاری این گوشی نیز یک جهش عجیب ایجاد کند و نام این گوشی به S20 Ultra تغییر پیدا کرد.

سامسونگ و اپل

ابعاد و ظاهر گوشی Galaxy S20 Ultra

ابعاد و نمایشگر استفاده شده در گوشی Galaxy S20 Ultra بسیار جذاب و بزرگ است؛ این گوشی دارای نمایشگر ۶.۹ اینچی بوده که بسیار بزرگ‌تر از گوشی iPhone 11 Pro Max است و به دلیل نداشتن بریدگی، نمایشگر آن دسترسی بیشتری را ارائه خواهد کرد. از طرفی هم باید گفت ضخامت این گوشی کمی از iPhone 11 Pro Max بیشتر است.

در بخش ظاهری این گوشی می‌توان به رنگ‌های این گوشی اشاره کرد، Galaxy S20 Ultra در سه رنگ مشکی، خاکستری و سفید طراحی شده است. در بخش جلویی آن صرفا حفره دوربین که در بالا و وسط گوشی قرار گرفته است به چشم می‌خورد. اما بخش پشتی این دستگاه طراحی بسیار جالبی دارد؛ این بخش به طور کامل از شیشه طراحی شده که ضمن زیبایی، امکان استفاده از شارژر سریع بی‌سیم را برای این گوشی فراهم کرده است.

بخش دیگری که در طراحی پشتی این گوشی به طور واضح مشاهده می‌شود، مستطیلی بسیار وسیع است که لنز‌های گوشی را از بدنه آن جدا کرده و روی آن متن SPACE ZOOM 100X نوشته شده است. برای بسیاری از افراد نوشته شدن چنین متنی پشت گوشی آن‌ها بسیار آزار دهنده است، اما باید گفت کاربران امکان حذف این نوشته را از گوشی خود ندارند و باید به دنبال راهی برای پوشاندن آن باشند.

شیشه نمایشگر و پشت این گوشی، دارای لبه‌هایی خمیده است و لبه جلویی آن کمی بیشتر از لبه پشتی خمیدگی دارد. در بخش کناری و سمت راست این گوشی، دکمه‌های روشن و خاموش و تنظیمات صدا قرار گرفته است. قاب پشتی این تلفن همراه کاملا براق است و به راحتی لک خواهد شد.

نمایشگر گوشی Galaxy S20 Ultra

نمایشگر گوشی Galaxy S20 Ultra

همانطور که گفته شد این گوشی از نمایشگری ۶.۹ اینچی استفاده می‌کند که درون خود حفره دوربین و سنسور اثر انگشت را جای داده است. سامسونگ جدا از تمرکز بسیار زیاد روی طراحی دوربین این گوشی، سعی کرده است تا جای ممکن نمایشگر آن را نیز با دقت انتخاب کند.

نمایشگر استفاده شده در این گوشی از نرخ تازه سازی 120Hz استفاده می‌کند که این نرخ برای یک گوشی هوشمند عددی بسیار قابل قبول بوده و تصاویر در آن بسیار روان‌تر از همیشه نمایش داده می‌شوند. اما از آنجایی که نرخ تازه سازی 120Hz مصرف باتری را تا میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد، سامسونگ در Galaxy S20 Ultra امکان تغییر در نرخ تازه سازی را اضافه کرده است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز آن را به نرخ 60Hz کاهش دهد.

از طرفی هم باید یادآوری کرد که در صورت فعال سازی حالت ذخیره نیرو، نرخ تازه سازی نمایشگر به 60Hz کاهش خواهد یافت. اگر بخواهیم تاثیر کاهش این نرخ تازه روی باتری را اعلام کنیم، باید بگوییم کاهش نرخ تازه سازی حدود ۱۰ درصد از مصرف باتری را کاهش خواهد داد.

هرچند بسیاری از کاربران اعلام کردند که تمایلی به کاهش نرخ تازه سازی نمایشگر ندارند چرا که سرعت نمایشگر برای آن‌ها کاهش می‌یابد؛ علت این کاهش نیز عادت کردن چشم به نرخ 120Hz پس از گذشت مدت کوتاهی است. نمایشگر استفاده شده در این گوشی از رزولوشن ۲۳۰۰ در ۱۰۸۰ به طور پیش فرض استفاده می‌کند، اما کاربران می‌توانند رزولوشن نمایشگر را تا ۳۲۰۰ در ۱۱۴۰ افزایش دهند که با افزایش آن مصرف باتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رنگ‌های موجود در نمایشگر این گوشی نیز بسیار تازه و شفاف هستند و به نوعی باید گفت کاربران گوشی‌های سامسونگ تا کنون این تن رنگ را در هیچ کدام از گوشی‌های سامسونگ مشاهده نکرده بودند. رنگ‌های موجود در نمایشگر این گوشی، از کیفیت HDR10+ بهره می‌برند.

باتری موجود در گوشی Galaxy S20 Ultra

سامسونگ در این گوشی از یک باتری بسیار عظیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که بسته به میزان کارکرد گوشی، عملکرد متفاوتی دارد، برای مثال در صورتی که کاربر قصد فیلمبرداری با گوشی در کیفیت 4K یا 8K را داشته باشد، باتری به سرعت خالی خواهد شد. از دیگر عواملی که روی مصرف باتری این گوشی تاثیر می‌گذارد باید به کاهش شدید باتری هنگام استفاده از شبکه 5G اشاره کرد. پردازشگر این گوشی نیز نیازمند حجم بالایی از باتری است که هنگام استفاده از باتری مصرف آن چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

در بررسی‌های عملی صورت گرفته از این گوشی، باتری آن در استفاده متوسط از پردازنده، تماشای فیلم، استفاده از دوربین و اینترنت 5G، حدود یک روز دوام آورده است که برای نسل اول گوشی‌های 5G بسیار قابل قبول است. باتری این گوشی از شارژ سریع وایرلس و شارژ کابلی سریع پشتیبانی می‌کند.

دوربین گوشی Galaxy S20 Ultra

دوربین استفاده شده در گوشی Galaxy S20 Ultra

به طور کلی دوربین بزرگ‌ترین نقطه قوت موجود در گوشی Galaxy S20 Ultra است. دوربین پشت این گوشی از ۴ لنز تشکیل شده است که هر کدام در نوع خود بهترین نمونه موجود در بازار هستند. لنز تله فوتو استفاده شده در این گوشی کیفیتی ۴۸ مگاپیکسلی دارد، لنز ultrawide کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی، لنز عمق سنج کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی و لنز اصلی استفاده شده در این گوشی که برای عکس برداری معمولی و ضبط فیلم استفاده می‌شود، کیفیتی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد.

تا پیش از این در پرچمداران شرکت سامسونگ شاهد استفاده از لنز‌هایی بودیم که به سختی باز و بسته می‌شوند و اکثر آن‌ها نیز هنگام عکس برداری صدا تولید می‌کنند، اما ظاهرا سامسونگ در گوشی جدید خود سعی کرده این مشکل را حل کند. اولین روشی که سامسونگ برای حل این مشکل از آن استفاده کرده، بزرگ‌تر کردن اندازه لنز است تا از این طریق سنسور‌ها راحت‌تر از قبل باز و بسته شوند.

دومین موضوعی که سامسونگ از آن استفاده کرده، عکس برداری پیکسلی است، در این روش دوربین به صورت پیکسل‌های تکی از سوژه عکس برداری می‌کند که ضمن افزایش سرعت، کیفیت تصاویر را افزایش می‌دهد. گفتنی است در این شیوه عکاسی تصاویر گرفته شده با لنز اصلی کیفیتی ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت و پس از ترکیب کلیه پیکسل‌ها، کیفیت آن به ۱۰۸ مگاپیکسل افزایش پیدا می‌کند.

سامسونگ روی دوربین پرچمدار خود از ویژگی‌های بسیار خاصی استفاده کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به قابلیت کاهش چشمگیر لرزش هنگام عکس برداری در فضای باز اشاره کرد. از طرفی هم نباید عکس برداری با دوربین این گوشی در شب را فراموش کرد، عکس برداری در شب این گوشی نسبت به گوشی S10 پیشرفت بسیار زیادی داشته است، اما هنوز هم تصاویر مصنوعی‌تر از تصاویر ثبت شده با گوشی iPhone 11 Pro به نظر می‌رسند و باید گفت سامسونگ در این مورد کم کاری کرده است.

علاوه بر این دوربین این گوشی به کاربر امکان تنظیم رنگ در صورت تار شدن عکس‌هایی که در حین دویدن یا در سرعت بالا گرفته شده‌اند را داده است که باعث خواهد شد تصاویر گرفته شده توسط کاربران وضوح بیشتری پیدا کنند.

زوم Galaxy S20 Ultra

بزرگنمایی چشم‌گیر استفاده شده در گوشی Galaxy S20 Ultra

یکی از نقاط قوت موجود در پرچمدار شرکت سامسونگ، به قابلیت بزرگنمایی دوربین آن مربوط می‌شود. لنز استفاده شده برای زوم ۱۰۰ برابری در گوشی سامسونگ، از نوع تاشو است، یعنی همان عملکرد یک تلسکوپ را دارد. این لنز برای زوم کردن به میزانی که کاربر بخواهد، بزرگ یا کوچک می‌شود و به این ترتیب حداکثر زوم با حداکثر کیفیت ممکن در حالت زوم به کاربر ارائه خواهد شد.

طبق تحقیقاتی که روی این گوشی انجام شده است تصویر برداری تا زوم ۳۰ برابری کیفیتی بسیار خوب خواهد داشت، اما پس از این میزان زوم شاهد کاهش چشم‌گیر کیفیت و به نوعی پیکسلی شدن تصاویر هستیم. البته نباید فراموش کرد که این گوشی اولین گوشی پشتیبانی کننده از زوم ۱۰۰ برابری است بنابراین پیکسلی شدن در حالت زوم حداکثری موضوعی بسیار طبیعی است.
فیلمبرداری با این گوشی نیز با کیفیت‌های 4K و 8K امکان پذیر است و دوربین این گوشی می‌تواند کیفیت بسیار زیادی را برای فیلمبرداری به کاربر ارائه کند.

سخت افزار گوشی Galaxy S20 Ultra

سخت افزار و نرم افزار استفاده شده در گوشی Galaxy S20 Ultra

سامسونگ در بخش سخت افزاری گوشی پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته است. در این گوشی از پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 865 استفاده شده است که یکی از بالارده‎‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. این پردازنده در کنار حافظه رام ۱۶ یا ۱۲ گیگابایتی عملکردی فوق العاده را از خود نشان می‌دهد که تا پیش از این در هیچ کدام از گوشی‌های شرکت سامسونگ شاهد آن نبودیم.

گوشی Galaxy S20 Ultra در دو حافظه ۱۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی وارد بازار شده است و امکان افزایش آن به وسیله کارت حافظه نیز وجود دارد. نسخه بلوتوث استفاده شده در این گوشی ۵، و نسخه وای فای آن ۶ است.

سامسونگ به طور پیش فرض روی این گوشی از اندروید ۱۰ استفاده کرده است که به احتمال بسیار زیاد تا اندروید ۱۲ ارتقا پیدا خواهد کرد. رابط کاربری اندروید این دستگاه نیز One UI 2 است که کار کردن با گوشی را بسیار لذت بخش می‌کند. گوشی Galaxy S20 Ultra در حال حاضر در کشور موجود است و کاربران می‌توانند آن را تهیه کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19856
اخبار مرتبط

نظرات شما