نکات جالب درباره قهرمانی بایرن مونیخ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بایرن مونیخ با پیروزی یک بر صفر برابر پاری سن ژرمن در ورزشگاه "دا لوز" لیسبون موفق شد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و دومین"سه گانه " تاریخ خود را رقم بزند.

بایرن مونیخ برای ششمین بار قهرمان جام باشگاه‌ها - لیگ قهرمانان اروپا شد (برابر با لیورپول) که اولین قهرمانی این تیم پس از فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ است. فقط رئال مادرید (۱۳) و آث میلان (۷) بیشتر از بایرن قهرمان شده اند.

بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ جام باشگاه‌ها - لیگ قهرمانان اروپا است که در تمام بازی‌های خود در این رقابت‌ها پیروز شده است. (۱۱ پیروزی)

بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ جام باشگاه‌ها - لیگ قهرمانان اروپا است که در این رقابت‌ها ۱۱ بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

هانس-دیتر فلیک سرمربی بایرن مونیخ با ۵۵ سال و ۱۸۱ روز سن پنجمین مربی مسن فاتح لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. گوتالز (۷۱ ساله) با مارسی سال ۱۹۹۳، هاینکس (۶۸ ساله) با بایرن مونیخ سال ۲۰۱۳ و الکس فرگوسن با منچستریونایتد سال های۱۹۹۹ و ۲۰۰۸ - (۵۷ و ۶۶ سالگی)، به هنگام قهرمانی در اروپا مسن‌تر از فلیک بودند.

بایرن مونیخ پس از بارسلونا (۵۱۷) و رئال مادرید (۵۶۷)، سومین تیم تاریخ لیگ قهرمانان شد که در این رقابت‌ها به رکورد ۵۰۰ گل زده می‌رسد.

کینگزلی کومان مهاجم بایرن مونیخ پنجمین بازیکن فرانسوی است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. (بنزما ۲۰۱۸، زیدان ۲۰۰۲، دیزایلی ۱۹۹۴ و بولی ۱۹۹۳)

مانوئل نویر سنگربان بایرن مونیخ هم در فینال جام جهانی و هم در فینال لیگ قهرمانان اروپا دروازه خود را بسته نگه داشته است.

کینگزلی کومان در ۲۴ سالگی، ۲۰ عنوان قهرمانی کسب کرده است. (به همراه تیم‌های پاری سن ژرمن، یوونتوس، بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه)

هانسی فلیک از زمان در دست گرفتن سکان هدایت بایرن در نوامبر سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سه جام شده است، یعنی به طور میانگین هر ۱۲ بازی یک جام به دست آورده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19858
اخبار مرتبط

نظرات شما