در پی پخش محتوای نامناسب در شبکه استانی قم؛

نفوذ یا غرض؛ عمدی یا سهوی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،کارتون ها و انیمیشن‌های کودکان ازجمله برنامه‌هایی هستند که به دلیل جذابیت و سرگرم‌کننده بودن آن‌ها علاوه بر کودکان بزرگسالان را هم به خود جذب می کند و می توان گفت مخاطب برخی از انیمیشن ها بیشتر بزرگسالان هستند.  اما در این ایام کرونایی که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نمی توان در پارک های بازی حاضر شد خانواده ها مجبور هستند برای سرگرم کردن فرزندان خود کارتون و انیمیشن تهیه و برای آن‌ها پخش کنند.
اما برخی از این کارتون ها و انیمیشن ها توسط صداوسیما از شبکه های ملی و یا استانی پخش می شود که می توان به پت و مت ، پلنگ صورتی، باب اسفنجی، پینوکیو ازجمله کارتون های خارجی و به فیلشاه، ماشا و میشا، رستم و سهراب، شکرستان از جمله کارتون ها و انیمیشن های ایرانی اشاره کرد.
باید گفت همه ما کارتون پت و مت را دیده ایم و وقتی نام این کارتون آورده می شود ناخداگاه به یاد افراد خنگ می افتیم اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که ما در حال حاضر در جنگ فرهنگی قرار داریم و دشمن از هر طریق به دنبال نفوذ در خانه ها و ذهن افراد کوچک و بزرگ جامعه است که ساخت کارتون برای کودکان هم یکی از این راه ها می باشد. به همین دلیل باید به هر کارتونی به صورت سطحی نگاه نکنیم چراکه ممکن است دشمن با یک کارتون و یا انیمیشن در حال القا موضوعی ضد فرهنگی و دینی باشد.
از همین رو صبح جمعه شانزدهم خردادماه بود که کارتون پت ومت از شبکه استانی قم پخش شد اما مهم مضمون و محتوای این کارتون بود. در این کارتون پت و مت مشغول ساخت مشروب بودند که از کاشت تا برداشت مشروب را در قالب یک کارتون به خوبی آموزش می داد. این کارتون با این مضمون بدون هیچ نظارتی حال عمداً و یا سهواً در شبکه استانی نور پخش شد.
پخش برخی تصاویر نامناسب از شبکه های مختلف صدا و سیما در گذشته هم اتفاق افتاده بود اما پخش چنین کارتونی با این محتوا آنهم در شبکه استان قم اقدامی بسیار نامناسب است که می طلبد در این خصوص بررسی مناسبی صورت بگیرد. باید مشخص شود این کوتاهی و اهمال عمدی بوده است یا سهوی؟ ممکن است در رخ دادن این حادثه غرض ورزی وجود داشته باشد و یا فردی ضدانقلاب و نظام به صداوسیما استان نفوذ کرده و اقدام به پخش این‌چنین محتوای نموده باشد که باید هر چه سریع‌تر این موضوع پیگیری شود.
امیدواریم نظارت‌ها در صداوسیمای استان به دلیل آن جایگاه قم بیشتر شود تا در آینده شاهد چنین اشتباهاتی در شبکه نور نباشیم.


حسین حیدری

انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/19986
اخبار مرتبط

نظرات شما