افتتاح ۹ زمین مینی گلف قم منوط به خرید چمن است

رئیس کمیته مینی گلف هیات گلف قم گفت: ساخت ۹ زمین استاندارد مینی گلف مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) قم به پاپان رسیده است که بهره‌برداری از این زمین‌ها بستگی به تامین اعتبار برای خرید چمن موردنیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مجید کربلایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند ساخت این زمین‌ها که بر اساس استانداردهای روز طراحی و نقشه آن‌ها توسط فدراسیون مورد تایید قرار گرفته، تکمیل‌شده و تنها مرحله باقی‌مانده، نصب روکش چمن بر روی آن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این زمین‌ها نیاز به نوع خاصی از چمن دارند، پیگیری‌ها برای تامین اعتبار از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان انجام‌شده و امیدوار به تخصیص اعتبار موردنیاز در روزهای آینده هستیم.

رئیس کمیته مینی گلف هیات گلف قم گفت: در صورت تامین اعتبار موردنیاز و خرید چمن‌های استاندارد این نوع زمین‌ها، بهره‌برداری از آن‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کربلایی بابیان اینکه طول هر زمین استاندارد دست ۳ متر است، ادامه داد: زمین‌های طراحی‌شده طولی بین هشت تا ۱۳ متر دارند ضمن اینکه در طراحی آن نیز تلاش شده تا به‌روزترین استانداردها در آن لحاظ شود.

وی گفت: این رشته ورزشی به دلیل نداشتن هیچ‌گونه محدودیت سنی ازجمله بهترین رشته‌های ورزشی برای همگانی کردن ورزش است.

وی افزود: همچنین احداث زمین‌های مینی گلف در بوستان‌ها می‌تواند موجب همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده‌ها شود.

۴۰۰ مترمربع زمین در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) در اختیار هیات مینی گلف قرارگرفته است تا در آن زمین‌های استاندارد مینی گلف اجرا شود. با افتتاح این زمین‌های مینی گلف، این استان صاحب نخستین زمین‌های استاندارد در این رشته ورزش می‌شود.

هم‌اکنون حدود ۷۰ ورزشکار بیمه‌شده در هیات گلف استان قم مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20160
اخبار مرتبط

نظرات شما