در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان قم مطرح شد:

در عرصه شهدا باید کارهای ماندگار صورت گیرد/ ایران در مسئله شهادت غنی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در عرصه شهدا باید کارهای ماندگار صورت گیرد گفت: در مسأله حقیقت شهادت، غنی هستیم اما باید این حقیقت عرضه غنی شود برای این کار باید از کلیشه ها و کمیت گرایی محض فاصله بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دست اندرکاران کنگره ملی شهدای استان قم برای تعامل بیشتر بین کنگره ملی شهدای قم و دفتر  تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی دیدار داشتند در ابتدای این دیدار، احمد حاجی زاده «دبیر کنگره شهدای استان قم» به مباحثی از جمله تولید و انتشار محتوا با رویکرد شهید و شهادت در مجلات کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی، تولید ویژه نامه کنگره شهدا در خصوص مادران و همسران شهدا در نشریه «پیام زن»، اختصاص کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی در دفتر به این کنگره و پیوند گروه های تبلیغی فضای مجازی دفتر با رویکرد شهدا با قرارگاه مجازی کنگره مذکور اشاره کرد.

در این دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن اعلام آمادگی این دفتر در برگزاری کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: انجام کار برای شهدا، لیاقت و قابلیت می خواهد و امیدواریم که بتوانیم این لیاقت را داشته باشیم و در این زمینه سهیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی اظهار داشت: ظرفیت های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی را سامان دهی خواهیم کرد که در رابطه با برگزاری این کنگره خدماتی از سوی این دفتر صورت بگیرد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظرفیت های متنوع پژوهشی، رسانه ای، فضای مجازی، هنری و... دارد که با برنامه ریزی مناسب، این مسأله را در ستادی که در دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص فعالیت های فرهنگی استان قم داریم، دنبال خواهیم کرد.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در رابطه با شهدا و گسترش فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مسأله کمیت مهم نیست، بلکه کار کیفی و ماندگار از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در این عرصه کارهای ماندگار انجام شود.

در دنیا حدود ۴۰۰۰ فرقه و معنویت های نوظهور وجود دارد


واعظی با اساره به اینکه در دهه های گذشته کارهای متعدد و متنوعی در خصوص شهدا انجام شده است گفت: باید این کنگره را بهانه ای قرار دهیم تا کارهای ماندگاری بیشتری صورت بگیردزیرا ذائقه فرهنگی جامعه و مخاطب در حال تغییر است و با نسلی مواجه هستیم که به لحاظ صوری، نه امام راحل و نه جنگ را دیده است اما با توجه به آثاری که از گذشتگان رسیده است، ارتباط ذهنی، قلبی و عاطفی توسط این نسل گرفته می شود.

  رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  تصریح کرد: عرضه قوی باعث می شود در ذدنیای امروز مسائلی که هیچ مبنا و اساسی ندارد، مخاطب و پیرو جذب کند  امروز در دنیا حدود ۴۰۰۰ فرقه و معنویت های نوظهور وجود دارد که از طریق عرضه قوی پیروان زیادی جمع کرده اند در حالی که هیچ مبنا و اساسی ندارند.

در مسأله حقیقت شهادت، غنی هستیم.

 وی با بیان این که شهدای ما یک واقعیت عینی و حقیقی هستند گفت: شهدای ما اخلاص، ایثار، بندگی و ازخودگذشتگی را به منصه ظهور رسانده اند و تداوم‌بخش فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی بوده اند، در مسأله تبیین فرهنگ شهادت باید از کمیت گرایی محض فاصله گرفت، در مسأله حقیقت شهادت، غنی هستیم اما باید این حقیقت عرضه غنی شود برای این کار باید از کلیشه ها و کمیت گرایی محض فاصله بگیریم.

 واعظی ادامه داد: فرهنگ شهادت با به خدمت گرفتن زبان هنر می تواند در اذهان و قلوب رسوخ کند مجرای ارتباط گیری نسل جوان، بحث عواطف و احساسات است که حرکت در این مسیر باید بتواند برانگیختگی داشته باشد و آن رابطه عاطفی را برقرار کند و از منطق قوی برخوردار باشد.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/20390
اخبار مرتبط

نظرات شما