رویداد منطقه‌ای «کمند» در قم برگزار شد

رویداد منطقه‌ای کار،مهارت و نوآوری دختران دانشجو«کمند» با سخنرانی مجازی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در این رویداد بیان کرد: بخش مشاور امور زنان و خانواده در وزارت علوم برای ایجاد عدالت آموزشی و شغلی در سطح مراکز آموزش عالی ایجادشده است.

فائزه رحمانی ابراز داشت: وظیفه بخش مشاور امور زنان و خانواده در وزارت علوم، ایجاد زمینه مناسب برای رشد دختران دانشجو و آموزش مهارت‌های حفظ خانواده و تعادل در نقش‌های چندگانه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف‌گذاری این طرح مهارت‌آموزی دختران دانشجو همزمان با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه است.

وی اضافه کرد: کارآمدتر شدن دختران دانشجو سبب می‌شود تا این افراد در محیط خانواده و عرصه اجتماعی نقش مؤثرتری را ایفا کنند.

سند توانمندسازی دختران دانشجو تدوین می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز بیان داشت: رویداد کمند حاصل تلاش‌ها و جلسات مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مراکز دانشگاهی برای ایجاد نوآوری، مهارت و اشتغال در بین دختران دانشجو است.

محمدهادی عسکری گفت: بیش از هزار دانشجو در مرحله اول کمند در خلق ایده، بازاریابی، خلاقیت،نوآوری و غیره مورد آموزش و مهارت قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ تیم در رشته‌های مختلف مانند صنایع خلاق، پوشاک، صنایع‌دستی، گردشگری به مرحله نهایی واردشده‌اند.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری کشور برای عملیاتی کردن ایده‌های دختران دانشجو انجام‌گرفته است.

عسکری یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید با تعهد ۶ ماه و بدون کارمزد ۲ میلیارد تومان در مجموعه به تیم‌های اول تا سوم وام اشتغال‌زایی پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تا اواسط آبان ماه سال جاری هر هفته یک اختتامیه در ۱۰رویداد منطقه‌ای کمند برگزار می‌شود و از حاصل ایده‌های گروه‌های برتر در مسیر توسعه و اشتغال‌زایی کشور استفاده می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: سند جامع توانمندسازی دختران دانشجو در حال تدوین است.

وی یادآور شد: سند توانمندسازی دختران دانشجو در راستای اشتغال و کارآفرینی آنها در خوابگاه‌های دانشجویی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ۶ هزار کانون فرهنگی دانشجویی در سطح مراکز آموزش عالی کشور فعال است.

برگزاری سه دوره مهارتی در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم نیز بیان داشت: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاه ویژه بانوان در قم از مهارت‌آموزی و نوآوری دختران دانشجو حمایت می‌کند.

ابراهیم عبدی پور گفت: رویداد کمند، زمینه فرهنگ نوآوری، کار و تلاش در بین دانشجویان دختران است.

وی تصریح کرد: زمینه و زیرساخت لازم برای کسب مهارت‌های اشتغال‌زایی در کنار تربیت‌های معنوی در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم فراهم است.

عبدی پور با اشاره به برنامه‌های مهارتی دانشگاه حضرت معصومه(س)، ابراز داشت: برگزاری مهارت‌های عمومی زندگی، مهارت رشته‌های تخصصی و آموزش یک مهارت خاص و ویژه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم یادآور شد: اگر فارغ‌التحصیل هر رشته دانشگاهی مهارت‌ها و آموزش‌های لازم رشته خود را کسب کرده باشد می‌تواند تبدیل به یک فرد کارآفرین بدون وابستگی به نهادهای رسمی باشد.

به گفته وی، مهارت‌هایی که در این دانشگاه به دانشجویان دختر ارائه می‌شود متناسب با نقش اصلی زن در جامعه به‌عنوان نقش مادری و همسری انجام می‌گیرد و ضربه‌ای به رسالت اصلی زنان وارد نمی‌کند.

دبیر رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو «کمند» نیز ابراز داشت: این رویداد اولین طرحی است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزارشده است.

نجمه السادات حسینی ابراز کرد: ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال‌شده است که بخش زیادی از این آثار پس از داوری پذیرفته‌شده‌اند.

وی یادآور شد: ایجاد پیوند بین دختران کارآفرین و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف مهم این رویداد است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20449
اخبار مرتبط

نظرات شما