معاون استاندار:

پیاده‌روی اربعین در قم برگزار نمی‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به وضعیت فوق قرمز کرونا گفت: پیاده‌روی همه‌ساله اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران، امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  یونس عالی پور روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود:  همچنین اجازه برپایی هیچ‌گونه موکب به هیات‌های مذهبی داده نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: بیش از ۲ هزار هیات مذهبی قم که در طول ماه محرم مشغول فعالیت بودند عملکرد رضایت بخشی از خود برجای گذاشتند.

وی ادامه داد: مدیریت قم از عملکرد هیات‌های مذهبی در طول ماه محرم راضی است و باید مساله پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌های دهه دوم و سوم صفر نیز ادامه یابد.

شرایط نگران‌کننده کرونا در قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ابراز داشت: موج سوم بیماری کرونا در حال شکل اوج گرفتن است.

سیامک محبی افزود: روند موارد مثبت در کل کشور ۱۳۰۳ فوتی و ۹۶۴۰ بستری بوده و درحالی‌که ۴۰ روز گذشته قم در بستری و فوت در انتهای جدول قرار داشت، در حال حاضر در صدر جدول است.

وی گفت: در بروز موارد بستری مثبت، استان قم با میانگین کشوری فاصله گرفته و این در حالی است که قبلا از میانگین کشوری پایین‌تر بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بدحال نشان می‌دهد که شرایط استان بسیار نگران‌کننده است.

 به گفته وی، ۶۹ درصد موارد نمونه‌ها مثبت است و قدت کیت‌های تشخیص و چرخش بالای ویروس در سطح استان از دلایل این اتفاق است.

محبی تاکید کرد: در فاصله دوم شهریور تا ۳۰ شهریور آمارهای بستری روزانه، تعداد فوتی مشکوک و قطعی و تعداد نمونه و مثبت دو برابر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: از تاریخ ۱۹ شهریور وضعیت صعودی استان از نقطه خطرناک آغازشده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مطالعه‌ای در سطح بین‌المللی یا ملی مبنی بر اینکه منشاء اصلی شیوع ویروس کجاست وجود ندارد، اما چیزی که مسلم است مسافرت‌ها و تجمعات عامل اصلی شیوع کرونا است.

محبی افزود: : وضعیت اماکن ورزشی قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصلا مطلوب نیست و این مراکز فقط تا۳۶ درصد به پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند.

به گفته وی، استفاده از ماسک در بین مردم به ۷۸ درصد کاهش‌یافته و در بخش‌های دیگر نیز وضعیت استفاده از ماسک روبه کاهش می‌باشد.

برخورد با تخلفات محیط‌های اداری

معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری قم نیز در ادامه ابراز داشت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین دستگاه‌های اداری قم بیش از ۹۰ درصد است.

محمدرضا گروسی گفت: طبق قانون مدیران دستگاه‌های دولتی می‌توانند با کارکنانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند برخورد داشته باشند.

وی ادامه داد: اختیار اعمال مجازات بند الف و ب ماده جرائم اداری برای کارمندان متخلف برای مدیران دستگاه‌های اجرایی فراهم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم نیز بیان داشت: به گفته کارمندان دولتی برخی از این افراد که به مبتلا به کرونا هستند با اصرار مدیران خود مجبور به حضور در محل کارشده‌اند.

مهدی متقیان افزود: مباحث مربوط به دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری هنوز در قم به‌درستی شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: مساله مبارزه با کرونا دیگر با توصیه‌های بهداشتی قابل جلوگیری نیست و باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت برای ارسال اخطار و هشدارهای پی‌درپی استفاده شود.

کمک سمن‌های ورزشی به خانواده مبتلایان کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در ادامه اظهار داشت: ۹ کمیته پیشگیری از کرونا از سوی سمن‌های ورزشی قم تشکیل‌شده است.

به گفته رسول منعم،  پاک‌سازی و ضدعفونی اماکن در محله‌های محروم، تب سنجی و ضدعفونی منازل خانواده‌های مبتلا به کرونا، تولید ۱۱ هزار ماسک پارچه‌ای و تهیه و انعکاس پویش‌های در خانه می‌مانیم ازجمله اقدامات سمن‌های ورزشی قم طی روزهای اخیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: پویش جوانان مدافعان سلامت در ایام دهه نخست محرم راه‌اندازی و ۱۱ هزار ماسک و ۵۰ لیتر الکل توسط این پویش در هیات ها توزیع شد.

وی ادامه داد: ۲۵۷ بازدید از سوی مراکز بهداشتی و ۷۲۰ مورد بازدید از سوی اداره کل ورزش و جوانان از اماکن ورزشی انجام‌شده که تعدادی از مراکز خاطی، پلمب شدند.

منعم تاکید کرد: ۲۴ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال به باشگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا اعتبار داده شد، همچنین از فعالین عرصه مبارزه با کرونا نیز تجلیل شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20560
اخبار مرتبط

نظرات شما