درمان وسواس در روزهای کرونایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عاطفه زندی فر، روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد وسواس در زمان کرونا با بیان این که اختلال وسواس جبری یک اختلال شایع روانشناسی است که فرد دچار افکار و تصاویر تکرار شونده می شود، گفت: وسواس موجب ترس و اضطراب و بی قراری افراد است.

روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا برخی افراد دچار عارضه وسواس اجباری می شوند و موارد بهداشتی را بیش از حد معمول و استاندارد رعایت می کنند که انجام این اعمال تکراری موجب تسکین اضطراب آنان می شوند.

 زندی فر گفت: افرادی که قبلا به این عارضه دچار بودند در این ایام بیشتر متاثر و برانگیخته می شوند و گاها دیده شده این افراد یک ساعت دست خود را می شویند و به مدت طولانی در حمام می مانند و آن قدر از مواد ضد عفونی کننده استفاده می کنند که دستشان کاملا آسیب می بیند.

او افزود: در مواجهه با افرادی که اختلال وسواس اجباری دارند باید به آنان اطمینان دهیم که اضطراب در این شرایط کاملا طبیعی است و این موقعیت سخت برای همه وجود دارد و اگر موارد بهداشتی را در حد تعادل رعایت کنند آسیب نمی بینند و هم چنین خانواده فرد نیز باید از انتقاد فرد اجتناب کنند و برای کنترل اضطراب از او حمایت کنند.

روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز  گفت: افراد مبتلا به وسواسی سعی کنند که اخبار را از منابع معتبر پیگیری کنند و از کرونا به اندازه ای که است بترسند و به افکار خود پر و بال ندهند.

 زندی فر افزود: این افراد باید سعی کنند کارهای روزمره خود را انجام دهند و به آینده فکر نکنند و در زمان حال زندگی کنند.

او گفت:  اگر علائم فرد با توصیه های گفته شده بهبود پیدا نکرد فرد باید در مرحله وخیم با یک روانشناس و در مرحله شدید تر با یک روانپزشک مشورت کند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20612
اخبار مرتبط

نظرات شما