گلایه مردم از افت فشار آب محله‌های نیروگاه و شیخ‌آباد

مسئله افت فشار آب در مناطق 6 و 2 شهرداری قم سال‌هاست که باعث گلایه ساکنان این منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از یک ماه است که اهالی محله شیخ آباد و نیروگاه  قم از کاهش فشار آب در این محله گلایه داشتند بررسی های میدانی خبرنگار ما نشان داد این گلایه به حق است و فشار آب در این محله گاهی چنان کاهش پیدا می‌کند که  طبقات بالاتر منازل با افت کامل فشار آب مواجه می شوند و گاهی حتی طبقات پایین نیز نمی توانند از آب لوله کشی به صورت عادی استفاده کنند.

البته افت فشار آب در این محله های یک مشکل قدیمی است که حل نشده باقی مانده است بسیاری از اهلی لوله کشی قدیمی این محله ها که برای جمعیت کمتر طراحی شده بود را علت اصلی افت فشار آب در این محله ها می دانند.

به گفته کارشناسان به علت تراکم بالای منطقه و افزایش مصرف آب امکان افزایش فشار آب تا حد کاملاً مطلوب وجود ندارد و به دلیل برخی ملاحظات فنی امکان افزایش بیشتر فشار آب وجود ندارد زیرا ممکن است باعث ترکیدگی لوله های آب شود.


نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات دیدار مسئولان اجرائی استان قم‌ در تاریخ 05/08/89 فرمودند:  مسئله‌ مناطق محروم قم که اشاره شد و آقایان در بیاناتشان فرمودند - هم آقای استاندار، هم آقای معاون اول محترم - بسیار مهم است؛ همین مناطقی که اسم آوردند و بعضی از مناطقی که اسم نیاوردند. در قم مناطق محرومی هستند با جمعیت زیاد، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیتهائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛ یک حرکت دفعی انجام بگیرد تا بعد ان‌شاءالله به روال معمولی بیفتد. 

محله نیروگاه به مناطق شهرداری 6 و 2 قم گفته می شود محله‌ای با بیش از 450 هزار نفر جمعیت در غرب قم که بیشتر قسمت‌هایش قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت‌های  ایرانی مختلف را در خود جای داده است.

بزرگترین مراسم عزاداری در قم در مناطق نیروگاه و آذر انجام می‌شود، فعالیت‌های سیاسی در این مناطق بیشتر است و مردم این مناطق همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضرند، ولی از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز محروم هستند.


منطقه نیروگاه در یک نگاه

قسمتی از این محله با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰هزار نفر و ۳۴هزار خانوار به مساحت ۱.۴۵۵.۰۰۰مترمربع بوده و محدوده آن از پل هوائی مصطفی خمینی تا میدان نبوت ( سمت راست) پل زیرگذر امامزاده ابراهیم تا میدان کشاورز دو طرف ، از میدان نبوت تا میدان کشاورز سمت راست خط راه آهن کاشانی بطرف تونل امامزاده ابراهیم و از پل مصطفی خمینی تا زیرگذر امامزاده ابراهیم سمت راست را شامل می شود.

قسمت دیگر این محله این ناحیه با جمعیتی بالغ بر ۶۱.۰۰۰ نفر و ۱۲.۲۰۰ خانوار به مساحت ۱.۶۹۰.۳۲۵ مترمربع بوده که محدوده آن از پل هوائی شهید مصطفی خمینی تا میدان نبوت ( سمت چپ) و تا حریم ریل راه آهن متروکه ادامه دارد و خیابانهای جوادالائمه، مالک اشتر، طباطبائی ، سواران، بلوار شاهد، قسمتی از بلوار شاهد غربی و شرقی، دو طفلان مسلم، بلوار نور، شهید ستاری را شامل می شود.

قسمت سوم با جمعیتی بالغ بر ۷۴۸۰۰نفر و ۱۳۶۰۰خانوار با مساحت ۱.۲۵۷.۹۱۶مترمربع بوده که محدوده آن از میدان شهید ستاری تا اتوبان امام علی، از میدان شهید ستاری تا انتهای کشاورز شمالی (سمت چپ)از انتهای کشاورز شمالی بصورت یک خط فرضی تا بزرگراه امام علی و غیره می باشد خیابانهای قلعه کامکار ، سیدمعصوم، کشاورز، شیرازی و قسمتی از شیخ آباد و محمدآباد ( سمت راست) جزء این ناحیه می باشد.

قسمت چهارم  با جمعیتی بالغ بر ۵۵.۰۰۰ نفر و ۱۱۰۰۰ خانوار به مساحت ۱.۱۰۶.۲۶۰ مترمربع بوده که محدوده آن از حریم ریل راه آهن متروکه تا بزرگراه امام علی(ع) و تپه سلام ورودی قم از طرف اراک متصل می باشد و خیابانهای باهنر، علی آباد سعدگان، بلوار امام رضا، بلوار دانش، قسمتی از بلوار شاهد غربی و شرقی، بلوار شهید موسوی، حریم ریل راه آهن متروکه ، بلوار یادگار امام، شیخ آباد و امین آباد را شامل می شود.
 



انتهای پیام/170
محسن خداپرست

http://qomefarda.ir/20688
اخبار مرتبط

نظرات شما