اقدامات شهرداری قم برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا/از اختصاص سازه‌های تبلیغاتی تا خاموشی بوستان‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به شروع پیک سوم کرونا اقداماتی از قبیل پخش صوت‌های هشدار از برج‌های اذان گو و خاموشی برخی بوستان‌ها در سطح شهر اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید امیر سامع در گفت‌وگو با شهرنیوز، با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در راستای اجرای محدودیت‌های جدید در راستای مدیریت پیک سوم کرونا در قم، اظهار داشت: اجرای مصوبات ستاد کرونا درتمام اماکن شهری از جمله بوستانهای شهری، پارکینگها، سرویسهای بهداشتی، نمازخانه‌ها، غرفه‌ها، شهربازی‌های روباز و روبسته پیگیری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: به منظور محصور سازی و کنترل ورود شهروندان به بوستان‌های غیر محصور، نوارکشی، مسدود کردن پارکینگ‌ها و پیشگیری از تجمع، دورهمی و ورود شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

سامع با اشاره به کنترل و پیشگیری از تجمع و برپایی دورهمی در حاشیه آبراه بلوار شهید سلیمانی نیز تصریح کرد: پیمانکاران وابسته به شهرداری بایستی عوامل خود را توجیه کنند و سرکارگران و باغبانان در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص تعطیلی موقت بوستانها و عدم ارائه خدمات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اجرای این اقدامات همراه با حفظ آرامش شهروندان نیز خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص تعطیلی موقت وعدم ارائه خدمات در بوستانهای شهری بنرهای مرتبط با این موضوع تهیه و نصب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی به طور گسترده دراین رابطه نیز تاکید کرد و گفت: کاهش روشنایی بوستان‌ها نیز در دستور کار است که به صورت تدریجی طی مدت ۲ روز در ۲ مرحله با ۳۹ درصد کاهش در هر مرحله اجرایی خواهد شد.

سامع برضرورت برپایی و تشکیل مجدد جلسات کمیته بهداشت محیط شهرستان با محوریت فرمانداری قم تاکید کرد و افزود: برج‌های اذان گو برای انتشار هشدار کرونا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی از ممنوعیت و محدودیت حضور شهروندان در آرامستان بهشت معصومه(س) هم خبر داد و تاکید کرد: ورودی بهشت معصومه به وسیله نیوجرسی مسدود شده و به وسیله نصب بنر اطلاع‌رسانی‌های لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت، همچنین اکیپهای تخلفات شهری درمحل ورودی‌ها برای اجرای مصوبه ستاد کرونای استان به منظور جلوگیری از ورود مردم حضور خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بر لزوم ایجاد یک موج تبلیغاتی و اطلاع رسانی گسترده در سطح شهر در راستای کنترل پیک جدید کرونا تاکید کرد و افزود:۴۹سازه پرتابل شهری برای اطلاع‌رسانی گسترده در زمینه بیماری کرونا، به اداره کل ارتباطات و اموربین‌الملل واگذار می‌شود.

سامع از ضدعفونی و گندزدایی تجهیزات و المانهای درون بوستان‌ها هم خبر داد و افزود: تجهیزات بوستان‌ها اعم از نیمکت‌ها، سطل‌های پسماند، وسایل بازی و … طبق روال گذشته ضدعفونی می‌شود.

وی در رابطه با مراقبت‌های ویژه در آستانه اربعین حسینی نیز تاکید کرد: با توجه به ایام پیش رو و احتمال برپایی ایستگاه‌های صلواتی غیرمجاز، نسبت به گشت مشترک جهت ساماندهی و جمع آوری ایستگاه‌ها و موکب‌های غیرمجاز در این ایام اقدام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی با موضوع بیماری کرونا و راه اندازی سیستم صوتی و پخش موضوعات و دستورالعمل‌های بهداشتی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری نیز خبر داد و تاکید کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و شلوغ بودن برخی خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کرونا از طریق آلوده شدن دست شهروندان، محلول ضدعفونی کننده در خطوط شلوغ تامین و نصب خواهد شد.

سامع با اشاره به ضدعفونی کامل و اصولی اتوبوسهای فعال در سطح شهر نیز تاکید کرد: به منظور اجرای دقیق و اصولی ضدعفونی اتوبوس‌ها و کاهش همه‌گیری بیماری کرونا، دستگاه فوگر موجود و برای بهره‌برداری به صورت موقت به سازمان اتوبوسرانی واگذار خواهد شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20754
اخبار مرتبط

نظرات شما