کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند / تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند، گفت: تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که کنترل و جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا یک امر ضروری است.
وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات هیچ کشوری نمی تواند در برابر شیوع بالای هر نوع بیماری از جمله کرونا کافی باشد هر چند که برای این بیماری هنوز داروی خاصی که درمان قطعی داشته باشد وجود ندارد.
محمدی تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها موضوع مهم و اساسی رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و شهروندان است که در واقع نقش ویژه ای می توانند در سلامت خود ، همشهریان و هم میهنان داشته باشند.
وی تاکید کرد: رنجیره ای این بیماری تا زمان ساخت واکسن و استفاده همگانی آن قطع نخواد شد مگر این که خود مردم رعایت کنند و با زدن ماسک  و رعایت اصول بهداشتی قدم های اولیه را در این زمینه بردارند.
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: علاوه بر این نحوه مراقبت از بیماران کرونایی در خانه نیز موضوع دیگری است که باید مردم آگاهی و آموزش لازم در این زمینه را داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: بیمارانی که به هر علت در خانه این بیماری را سپری می کنند باید به صورت کامل در قرنطینه باشند و هیچ ارتباطی با سایر افراد خانواده نداشته باشند حتی سرویس بهداشتی و سایر نقاطی که شخص بیمار تردد می کند باید جدا بوده یا این که بلافاصله ضدعفونی شود.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/20909
اخبار مرتبط

نظرات شما