رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

عدم توجه به پروتکل های بهداشتی در حال افزایش است / در پیک بیماری قرار داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 4 هفته از پیک جدید بیماری کرونا گذشته است گفت: همشهریان به یکدیگر امر به معروف کرده و اگر کسی ماسک ندارد به او محترمانه تذکر دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قدیر یکشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس اظهار کرد: در پیک بیماری قرار داریم و وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم و متاسفانه عدم توجه به پروتکل های بهداشتی نیز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: عادی انگاری نسبت به موضوع کرونا در حال افزایش و آزار دهنده است و تا وقتی که باور قلبی برای مقابله با کرونا نداشته باشیم، موفق نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در دوران همه گیری بیماری عفونی، تک تک افراد جامعه وظیفه دارند که رعایت کنند و نه تنها در قبال خود، که در قبال دیگران نیز مسؤول هستند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک مهم است و اگر کسی با ماسک های سه لایه دچار مشکل است، از ماسک های خانگی استفاده کند، ماسک نیز باید جلوی بینی و دهان را بگیرد و ماسک برای زیر چانه نیست.

قدیر افزود: بیماری از سطح جامعه به خانه ها آمده و مردم خانوادگی درگیر می شوند، چهار هفته است که در پیک بیماری قرار داریم و هنوز روند پذیرش و بستری ها نزولی نشده است.

وی اضافه کرد: انتظار است که مسئولان شهری و دستگاه های مربوطه، فعالانه تر عمل کرده و ترس آگاهانه را در شهر ایجاد کنند و فضاسازی به گونه ای ترسیم شود که مردم بدانند همچنان کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت مردم هستیم و پیشنهاد می شود که همشهریان به یکدیگر امر به معروف کرده و اگر کسی ماسک ندارد محترمانه به او تذکر دهند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20910
اخبار مرتبط

نظرات شما