افراد درگیر به علائم سرماخوردگی باید قرنطینه شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر دیگر چیزی را به عنوان سرماخوردگی نباید حساب کرد بلکه هرگونه علائمی مانند آب‌ریزش بینی و کوفتگی نشانه کروناست و باید افراد درگیر به آنها قرنطینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود: بیماری کرونا از سطح جامعه به درون خانواده‌ها نفوذ کرده و باید مساله فاصله‌گذاری اجتماعی از داخل منازل آغاز شود.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین عموم مردم قم ۶۰ درصد است درحالی‌که میانگین کشوری آن ۴۲درصد می‌باشد.

وی با بیان این که میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح نانوایی‌های قم نامطلوب است گفت: در هفته گذشته ۲۸۸  واحد صنفی قم به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی غیرفعال شدند.

به گفته وی، میزان حضور کارمندان در سطح ادارات قم همچنان پرتعداد و مخاطره‌آمیز است و تعداد نیروهای جهادی در بیمارستان‌های قم به شدت کاهش‌یافته و به ۴۰ نیرو رسیده است.

قدیر همچنین یادآور شد: ذخایر استراتژیک ماسک در داروخانه‌های قم کافی نیست و زمان استاندارد برای استفاده از ماسک ۲ ساعت است.

وی تاکید کرد: از حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم بار دیگر مانند موج اول کرونا دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.

وی همچنین گفت: تمام بیماران کرونایی بدحال قم درگیری ریه دارند و اکسیژن خون آنها زیر ۸۵ درصد است و همین مساله سبب افزایش نرخ مرگ‌ومیر شده است.

به گفته وی، بیشتر افراد فوت‌شده کرونایی قم در سنین بالای ۷۰ سال هستند و بیشتر آنها این بیماری را از طریق کودکان می‌گیرند.

معاون مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: قم ازنظر میزان بروز بیماری کرونا و بستری مبتلایان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

محمدجواد باقریان عنوان داشت: پایانه‌های مسافربری، پلیس + ۱۰، آموزشگاه‌های خصوصی، مجتمع‌های خرید، مراکز شماره‌گذاری معاینه فنی و گیم نت‌ها از اصنافی هستند که رعایت پروتکل‌ها در آن به شدت پایین است.

وی عنوان داشت: استفاده از ماسک در بین ادارات، اصناف، بانک‌ها و مراکز خرید و صنفی درمجموع ۵۶ درصد برآورد می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21052
اخبار مرتبط

نظرات شما