۱۸ سال انتظار عروس وفادار فلسطینی برای آزاد شدن همسرش از زندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ۲۸ سپتامبر، جانان (۴۴ ساله) در یک ایست بازرسی در نزدیکی شهر «جنین» ایستاد با یک دسته گل، منتظر آزادی نامزدش از زندان رژیم صهیونیستی بود. وقتی عبدالکریم (۴۸ ساله) آمد، انتظار آن‌ها برای ۱۸  سال دوری به پایان رسید. روز‌های بعد، جانان سرانجام توانست لباس عروسی را که مدت زیادی در کمد خود نگه داشت، بپوشد و این زوج به خانه مشترک خود رفتند.

روابط بین جینان و عبدالکریم در سال ۱۹۹۹، هنگامی که آن‌ها دانشجوی دانشگاه آزاد القدس، در شهر سالفیت فلسطین بودند، آغاز شد. آن‌ها خطبه عقد را در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۲، در اواسط انتفاضه دوم خواندند. در آن زمان، عبدالکریم به مدت ۲۰ ماه تحت تعقیب ارتش رژیم صهیونیستی بود تا سرانجام دستگیر شد. عبدالکریم گفت: "من از ابتدا به جینان گفتم که من هدف مقاومتی دارم و ممکن است شهید شوم، یا مجروح و فلج بشوم و یا مدت‌ها دستگیر و زندانی بشوم؛ اما او این شرایط را پذیرفت. " عبدالکریم در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۲ به نابلوس رفت.

تصویر عروس داماد بعد 18 سال انتظار

ارتش رژیم صهیونیستی وی را در ایست بازرسی که در جاده روستایش ایجاد کرده بود دستگیر کرد. جینان گفت: "وقتی خبر دستگیری او را شنیدم، چنان شوکه شدم که نتوانستم روز‌ها غذا بخورم یا از تخت خارج شوم. " دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی عبدالکریم را ۱۱ ماه پس از دستگیری محکوم کرد. وی در آن زمان با نامزدش تماس گرفت و به او گفت که می‌تواند بین پایان نامزدی یا انتظار برای او یکی را انتخاب کند. او گفت، "من باید به خاطر خودم و عبدالکریم قوی بمانم، اما غیبت او برایم سخت و دردناک بود. " او ادامه داد: "خانواده من و خانواده او تمام مدت از من حمایت می‌کردند و سعی می‌کردند غیبت او را جبران کنند". مرگ مادر عبدالکریم در سال ۲۰۱۰ شرایط بسیار سختی برای او به وجود آورد. جنان به خاطر زنده نگه داشتن نام مادر عبدالکریم، تصمیم گرفت که نام دختر اولش را "فریده" بگذارد.

تصویر عروس داماد بعد 18 سال انتظار

جانان در سال ۲۰۱۳ شروع به تکمیل خانه‌ای کرد که عبدالکریم قبل از دستگیری شروع به ساختن خانه کرده بود. او هر ماه برای او عکسی ارسال می‌کرد که پیشرفتی را که در خانه داشته نشان می‌دهد. روز‌ها بعد، جینان سرانجام توانست لباس عروسی را که مدت زیادی در کمد خود نگه داشت، بپوشد. عبدالکریم مخدار و جانان سامارا پس از گذراندن ۱۸ سال جدایی توانستند که در کنار هم باشند. این دو نفر در روستای عموریه، جنوب نابلوس، در شمال کرانه‌باختری، زندگی می‌کنند. این اتفاقی است که تا زمانی که هزاران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر باشند، ادامه خواهد داشت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21103
اخبار مرتبط

نظرات شما