ورزشکار قمی جهانی شد

مرتضی محمدی در رقابت های ورزشهای الکترونیک توانست با شکست حریفان خود در دور اول رقابت های جهانی در رشته فوتبال الکترونیک (PES21) با شکست حریفان خود به عنوان نفر اول منطقه غرب آسیا به مرحله نهایی صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مرتضی محمدی ورزشکار 17 ساله قمی که در ماه گذشته توانست حسن پاجانی قهرمان سال گذشته جهان را در برج میلاد شکست دهد و راهی این رقابت ها شد.
سید محمود رضوی مسئول کمیته ورزشهای الکترونیک استان قم و مربی مرتضی محمدی در گفت گو با ..... با بیان اینکه این رشته ورزشی در رقابت های آسیایی و همچنین المپیک پاریس دارای مدال معتبر است اظهار کرد:
مرتضی محمدی نزدیک به 2 سال است که زیر نظر این کمیته و در تنها باشگاه ورزشهای الکترونیک استان قم استعدادیابی و آموزش دیده است و با توجه به روند رو به رشد ایشان بسیار امیدوار هستیم که بتواند نماینده استان قم در رقابت های آسیایی 2022 چین والمپیک 2024 پاریس باشد و افتخاری جدید برای جامعه ورزشی استان قم رقم زده شود.
مسئول کمیته ورزشهای الکترونیک استان قم در ادامه گفت:
از حمایت های مسئولان اداره کل ورزش و جوانان تشکر میکنم و امیدوارم حمایت ها در سطحی باشد تا بتوانیم مسیر سخت و پر فراز و نشیب رسیدن به مدالهای تاریخ ساز و معتبر آینده را هموار کنیم.

رقابت های جهانی ورزشهای الکترونیک در این مرحله بدلیل بیماری کرونا بصورت آنلاین برگذار می شد که نماینده ایران توانست حریفان خودرا از کشور های ازبکستان ، قرقیزستان و قزاقستان شکست دهد و تنها در دور اول بدلیل مشکلات فنی و سرعت اینترنت از نماینده امارات شکست بوخورد.
روح الله رمضانی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم که در بازی پایانی این رقابت ها که در باشگاه شمشاد تنها باشگاه ورزشهای الکترونیک استان قم در حال برگزاری بود حضور یافت و بعد از رقابت پایانی قول حمایت از این قهرمان تا بازیهای آسیایی پیش رو را داد.
سید محمودرضوی در پایان این مرحله از رقابت های جهانی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خواست تا با برقراری ارتباط های سازنده با انجمن ورزشهای الکترونیک که زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی فعالیت میکند و همچنین فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش مسیر موفقیت های تحصیلی و ورزشی را برای ورزشکاران این رشته ورزشی و مرتضی محمدی هموار کنند تا شاهد کسب مدالهای معتبر بیشتری از این رشته ورزشی شاهد باشیم.
رشته ورزشهای الکترونیک در کشورهای توسعه یافته روند رو به رشد و پرطرفداری دارد و باشگاههای بزرگی مانند بارسلونا و بایرن مونیخ و پارسن ژرمن اقدام به تشکیل تیم های فوتبال الکترونیک نیز کرده اند و میتوان انتظار داشت با کمک مسئولان مربوطه و رسانه های معتبر این رشته را بهتر و بیشتر معرفی کرد تا جوانان بیشتری در این مسیر قرار بگیرند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21402
اخبار مرتبط

نظرات شما