حجم صادرات قم به ۷۱ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات قم گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه ۷۰ میلیون و ۹۴۵ هزار دلار انواع کالا از گمرکات استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: در این مدت ۵۹ هزار و ۳۲۴ هزار تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مصنوعات مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌است.

وی افزود: همچنین طی این هفت ماه، ۴۲ هزار تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات قم ترانزیت شده که نشان دهنده جایگاه مهم گمرکات استان در عرصه تجارت کشور است.

وی با اشاره به جایگاه مهم گمرکات قم در توسعه اقتصاد استان، ادامه داد:‌ درآمد کل گمرکات استان قم از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه نیز به ۱۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

دریکوندی گفت: در بخش واردات نیز طی مدت یاد شده، ۲۷هزار و ۵۷۴ تن کالا مانند اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی همچون چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن از طریق گمرکات قم به کشور وارد شده‌است.

وی بیان کرد: ارزش واردات انجام شده ۱۳۰ میلیون و ۳۷۴ هزار دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و بر اساس ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد:‌ همچنین در بخش قضایی تعداد ۳۶۸ فقره پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۹۱۸ هزار و ۲۲۷ میلیون ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده که از لحاظ تعداد ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/21489
اخبار مرتبط

نظرات شما