معاونت خدمات شهری شهرداری قم خبر داد:

کاشت درختان قرآنی در قم به نام شهدا

معاونت خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به غرس 6هزارو نود درخت به نام شهدا در بوستان یادمان شهدا گفت: رختانی برای این کار در نظر گرفته شده که با آب و هوای قم سازگار باشد و همچنین درختانی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده و درختان مثمر هستند انتخاب شده است مانند درخت انار، زیتون و انجیر همچنین درخت سرو به عنوان نماد ایثار و شهادت در بوستان یادمان شهدا کاشته خواهد شد.

سید امیر سامع معاونت خدمات شهری شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره با کاشت  شش هزار  و نود نهال به تعداد شهدای استان قم اظهار داشت: این اتفاق یکی از دغدغه شهرداری قم بود به طوری که به فکر جانمایی مناسب برای این کار بودیم البته مجموعه ای از پروژه های فضای سبز در دستور کار شهرداری قم بود که در حال انجام آن هستیم.
وی خاطر نشان کرد: در بوستان یادمان شهدا که امروز افتتاح شد به نام هر شهید یک درخت کاشته خواهد شد چنین حرکتی با این عظمت و وسعت در کشور بی نظیر و کم نظیر است.
سامع عنوان کرد: صد هزار متر مربع برای این کار پیش بینی شده است و با محاسباتی که همکارانمان در سازمان پارک ها داشتند بخشی از این فضا برای معابر پیش‌بینی شده و در حدود ۶۰ هزار متر مربع شش هزار و نود نهال را غرس خواهیم کرد.

معاونت خدمات شهری شهرداری قم افزود: درختانی برای این کار در نظر گرفته شده که با آب و هوای قم سازگار باشد و همچنین درختانی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده و درختان مثمر هستند انتخاب شده است مانند درخت انار، زیتون و انجیر همچنین درخت سرو به عنوان نماد ایثار و شهادت در بوستان یادمان شهدا کاشته خواهد شد.
 معاونت خدمات شهری شهرداری قم بیان داشت: این اتفاق یک جریان خواهد بود و از خانواده معظم شهدا دعوت به عمل خواهد آمد تا خودشان به نام شهیدشان طی برنامه هایی در هر هفته در بوستان حضور پیدا کنند و نهال را به نام شهیدشان غرس کند.
سامع تصریح کرد: در کنار هر درخت یک تصویر از شهید ثبت خواهد شد همچنین نام و محل شهادت وی نوشته خواهد شد تا یک کار نمونه و الگو برای کشور باشد.
 





انتهای پیام/170

 
http://qomefarda.ir/21677
اخبار مرتبط

نظرات شما