بوسنی گزینه خوبی برای بازی دوستانه نبود/ اسکوچیچ در حال پایان دادن به بازیکن سالاری در تیم ملی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل تیم ملی بوسنی گفت: اگر یک تیم کارگری مقابل این تیم بوسنی قرار می‌گرفت، می‌توانست پیروز شود. این که بازیکنانمان در این دیدار عملکرد خوبی مقابل تیمی که در جام جهانی ما را شکست داده است به نمایش گذاشتند قبول، اما این تیم بوسنی در این دیدار، فقط یکی از بازیکنان اصلی خود، یعنی "پیانیچ" را داشت که او هم به خاطر این که در تیم بارسلونا حضور دارد، چندان فشاری به خودش نیاورد و در ابتدای نیمه دوم تعویض شد. به نظر من، بوسنی گزینه‌ خوبی برای بازی دوستانه در این برهه از زمان نبود. بازی تعیین کننده ما برای صعود به جام جهانی، مقابل تیم‌های عراق و بحرین خواهد بود و ما الان باید با یک تیم خوب عربی بازی می‌کردیم. اگر هم قرار است با تیم اروپایی بازی کنیم، تیمی مانند ترکیه اگر با ترکیب اصلی اش مقابل ما قرار می‌گرفت عیار واقعی تیم ملی ایران مشخص می‌شد. 

اسکوچیچ در حال پایان دادن به بازیکن سالاری در تیم ملی است

او در مورد دعوت شدن بازیکنان جوان و جدید به تیم ملی گفت: اسکوچیچ، سنت خوبی را در فوتبال ما آغاز کرده است تا تمام افراد شایسته‌ به تیم ملی برسند و به بازیکن سالاری پایان دهد. به عنوان مثال، مهدی قائدی که یکی از خوب‌های لیگمان است و در بازی مقابل بوسنی هم موفق به گلزنی شد. دعوت ستاره‌های لیگ به تیم ملی باعث ایجاد انگیزه در بین بازیکنان جوان فوتبال کشورمان خواهد شد.

فنونی زاده در مورد دعوت نشدن بازیکنانی مانند وریا غفوری و رامین رضاییان گفت: مطمئن باشید دعوت نشدن این بازیکنان، نه فنی بود و نه اخلاقی؛ واقعا نمی‌دانم چرا بازیکنانی مانند وریا غفوری و رامین رضاییان به این اردو دعوت نشدند.

طارمی دیگر نباید به تیم ملی دعوت شود

او در مورد نبودن مهدی طارمی در این اردو و بازی دوستانه گفت: شنیده ام طارمی گفته است من در حال جا افتادن در تیم "پورتو" هستم و من را به تیم ملی دعوت نکنید. اگر اسکوچیچ می‌خواهد قاطعیت خودش را به نمایش بگذارد، باید کاری که قبلا در تیم‌های لیگ هم انجام داده است را تکرار کند و دیگر نباید طارمی را به تیم ملی دعوت کند. این حرف طارمی بسیار زشت است و باید از مردم ایران بابت این موضوع عذرخواهی کند. اگر با این موضوع، برخورد نشود دیگر بازیکنانمان نیز این اتفاق را تکرار خواهند کرد.مگر صادق محرمی لژیونر نیست، آمد و با تمام وجودش برای تیم ملی بازی کرد.

فنونی زاده: بوسنی گزینه خوبی برای بازی دوستانه نبود/ اسکوچیچ در حال پایان دادن به بازیکن سالاری در تیم ملی است///تاپ

بازیکنان جدیدی که به تیم ملی دعوت شده اند، خودشان را در بازی‌های لیگ به اثبات رسانده اند

فنونی زاده در مورد تاکتیک تیم ملی در بازی مقابل بوسنی و انتخاب‌هایی که اسکوچیچ کرده بود، گفت: بازیکنان جدیدی که به تیم ملی دعوت شده اند، خودشان را در بازی‌های لیگ به اثبات رسانده اند. به طور مثال، سیامک نعمتی که فکر می‌کنم تا الان فقط در پست دروازه بان فوتبال بازی نکرده است! اتفاق عجیبی که در بازی با بوسنی رخ داد، تغییر تاکتیکی بود که با ۳ دفاع وسط بازی می‌کردند و شجاع خلیل‌زاده را در دفاع چپ استفاده کرده بود. ما بازیکنان تخصصی زیادی در دفاع چپ داریم. پست تخصصی میلاد محمدی هافبک چپ نیست، اما در این بازی دیدم که در این پست بازی کرد. این اتفاقات باعث می‌شود بازیکنان انگیزه خود را از دست بدهند و آن طور که باید در تیم ملی عمل نکنند. عملکرد شجاع خلیل‌زاده در دفاع وسط، قابل مقایسه با دفاع چپ نیست. وحید امیری بهترین گزینه برای هافبک چپ است. ما این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، اما چنین بازی‌هایی برای هواداران فوتبال در ایران چندان دل‌چسب نیست.

تیم ملی ارث پدر کسی نیست

او گفت: تیم ملی ارث پدر کسی نیست و یکی مانند پنجعلی، ۱۴ سال در این تیم حضور داشت و بعضی‌ها هم فقط چند ماه در این تیم حضور دارند. مانند بازیکنان دورگه‌ای که در زمان کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شدند. به نظر من بهترین تیم ملی، تیمی است که بازیکنانش از دل لیگ بیرون آمده باشند. ما با همین روش، افتخارات زیادی برای تیم ملی کسب کرده‌ایم. این که یک بازیکن از لیگ دسته ۳ ترکیه به تیم ملی دعوت می‌شود، کار درستی نیست و انگیزه بازیکنان داخلی را کاهش می‌دهد.

کارمان در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی، بسیار سخت خواهد بود

فنونی زاده در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم، گفت: اسکوچیچ تا به این جا در تیم ملی جوان‌گرایی کرده است، اما کارمان در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی بسیار سخت خواهد بود. تیم عراق بسیار شبیه ما فوتبال بازی می‌کند و وقتی مقابل این تیم قرار می‌گیریم، انگار یک بازی درون اردویی بین بازیکنان خودمان برگزار کرده ایم. به عنوان مثال، بشار رسن، طوری فوتبال بازی می‌کند که اصلا متوجه نمی‌شویم ایرانی نیست. بازیکنان عراقی خوش تکنیک هستند و با جسارت فوتبال بازی می‌کنند و از نظر فیزیک بدنی کاملا شبیه تیم ملی ایران هستند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21819
اخبار مرتبط

نظرات شما