بایدن وزیر خارجه دولت خود را انتخاب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس جمهور منتخب آمریکا طی روز‌های آینده تصمیم خود را در ارتباط با انتخاب وزیر خارجه دولت جدید واشنگتن نهایی می‌کند.

برخی منابع مطلع اعلام کردند جو بایدن در نظر دارد تا گزینه‌هایی را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا به سنا معرفی کند که شانس تائید آن‌ها بالا باشد. بنا به گفته یکی از این منابع مطلع، بایدن تصمیم خود را در خصوص گزینه اصلی وزارت خارجه خود گرفته و این فرد بزودی و طی هفته آینده معرفی می‌شود.

هر چند گزینه بایدن به طور قطع مشخص نیست، اما یک مقام سابق دولت باراک اوباما به هیل اعلام کرد تونی بلینکن، دیپلمات کهنه کار و دوست نزدیک بایدن، یکی از گزینه‌های اصلی تصدی این پست است. بلیکن با داشتن سابقه حضور در وزارت خارجه آمریکا و نیز کنگره و دولت اوباما به عنوان معاون مشاور امنیت ملی از پیشینه سیاسی خوبی برخوردار است. نشریه آکسیوس اولین بار گزارش داد بایدن گزینه خود برای وزارت خارجه آمریکا را انتخاب کرده است.

بنا به نوشته هیل، کریس مورفی، ویلیام برنز و سوزان رایس از دیگر کسانی هستند که شانس معرفی شدن به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا از سوی بایدن را دارند.

دو هفته‌ای از معرفی شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا از سوی رسانه‌های این کشور می‌گذرد. اما هنوز تائید نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی اداره خدمات عمومی فدرال صورت نگرفته است. در تمامی این مدت دونالد ترامپ و تیم حقوقی او به جد پیگیر موضوع تقلب و دستکاری در انتخابات سوم نوامبر بوده هر چند هنوز نتیجه‌ای عایدشان نشده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21935
اخبار مرتبط

نظرات شما