استاد دانشگاه تهران:

نیازمند خدمتگزار عمومی باروحیه جهادی به‌جای مدیر دولتی هستیم / گره زدن مشکلات به مذاکرات خطای راهبردی است

استاد دانشگاه تهران بابیان این‌که نیازمند خدمتگزار عمومی باروحیه جهادی و انقلابی هستیم، گفت: گره زدن مشکلات به مذاکرات خطای راهبردی است.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به بیانات اخیر رهبری در خصوص شرایط کشور و گره زدن مشکلات به خارج اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور می‌بینیم که باروی کار آمدن بایدن در آمریکا بازهم زمزمه‌های جدی از طرف مذاکره طلب ها مبنی بر بازگشت به مذاکرات و گره زدن مشکلات مردم به مذاکرات شنیده می‌شود.
وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل و استقرار آن در ایالات‌متحده آمریکا این تصور در دنیا قالب شد که برای جلوگیری از جنگ‌های بعدی گسترش تجارت بین کشورها است و اگر کشورها در حال دادوستد باهم باشند دیگر به سراغ جنگ با یکدیگر نخواهند رفت.
صادقی نسب بیان داشت: طرحی که قاعدتاً در مقام حرف بسیار خوب و پسندیده بوده و در اسلام نیز به این مهم اشاره‌شده است اما واقعیتی که رخ داد این بود که سازمان‌هایی مانند صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی در مقام حرف گسترش تجارت بود اما در عمل در خدمت شرکت‌های عظیم چندملیتی آمریکایی قرار گرفتند.
وی تأکید کرد: درواقع آمریکایی با شگردهای خاص خودشان توانستند سیطره شرکت‌های آمریکایی را تا تمام دنیا جلو ببرند و نکته جالب این‌که اکثر این شرکت‌ها مالکان یهودی دارند و درواقع این تسلط در اختیار یهودیان قرار گرفت.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: این شرکت‌های عظیم ورود و استعمار یهودیان به کشورهای مختلف را سهل‌تر کردند و درواقع استعمار نوینی شکل گرفت.
وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران این روند را شکست و شرکت‌های آمریکایی از کشور اخراج شدند و امیدی در دل ملت‌های مستضعف با پیروزی انقلاب اسلامی و شکست هیمنه آمریکا شکل گرفت.
صادقی نسب تأکید کرد: در دهه اول انقلاب که همگام با جنگ تحمیلی بود توجهات به سمت جنگ بود و مجالی برای تحرکات عظیم اقتصادی نبود، بعد از جنگ و آغاز دوران بازسازی کشور ما کم‌کم شاهد حضور و درواقع ظهور مجدد نظام سلطه غربی در کشور بودیم به‌طوری‌که دولت‌ها یکی بعد از دیگری نگاهشان به غرب و واردات بود و عزم جدی برای تقویت ملی نبود.
وی بیان داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم قوی‌تر از هرزمانی نگاه به غرب موردتوجه قرار گرفت و اوج این توجه به غرب، برجام بود که هیچ‌کدام از شروط رهبری و نقطه نظراتی که رهبر انقلاب داشتند را رعایت نکردند و درواقع در این قرارداد خطوط قرمز نظام لحاظ نشد., یک ننگین نامه‌ای امضا شد با این توهم که این قرارداد قرار است که باغ سرسبزی را برای ما شکل دهد.
استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: درحالی‌که ترامپ آمد و گفت باید ایران اسلامی را خلع سلاح کرد در برابر این‌همه تهاجم تنها شاهد انفعال از دولت بودیم و متأسفانه امروز هم باروی کار آمدن بایدن نگاه‌ها به غرب از سوی دولت شکل‌گرفته و حتی می‌خواهند این نگاه را به دولت آینده نیز انتقال دهند.
وی ادامه داد: ما هیچ راهی جز اتکای به خودمان، قدر دانستن استقلال کشورمان نداریم چراکه غربی‌ها هیچ‌وقت برای ایران دلسوزی نکرده و نخواهند کرد.
صادقی نسب بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران ما به دنبال استقرار نظام مردم‌سالار الهی هستیم و در این مسیر به‌جای مدیر دولتی نیازمند خدمتگزاران عمومی هستیم، خدمتگزار عمومی باروحیه جهادی و انقلابی نیاز داریم تا کارها را به‌پیش ببرد.
وی تصریح کرد: متأسفانه در ابتدای دولت یازدهم صحبت از واردکردن مدیر غربی بود به این معنا که به‌صورت کامل سیطره را به کشورهای غربی بدهیم درحالی‌که کشور ما بایستی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین صنایع نظامی برخوردار باشد و این موضوع اصلاً قابل‌مذاکره نیست.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22130
اخبار مرتبط

نظرات شما