آخرین وضعیت بیماری کرونا در قم؛

از بستری شدن 38 بیمار جدید تا ورود 10 هزار کیت تشخیص سریع کرونا

بیماری کرونا در استان قم با وجود ورود به منطقه نارنجی همچنان خطرناک است به طوری که دیروز 38 نفر جدید به علت مبتلا به این بیماری بستری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیماری کرونا در استان قم این روزها همچنان خطرناک است و شاید ساده انگاری این بیماری توسط مردم یکی از عوامل اصلی این موضوع باشد.
در خصوص آخرین وضعیت این بیماری محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این مدت ۴۸ تن در اورژانس مرکزهای درمانی استان قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شده اند.  

وی با بیان این‌که ۳۴ تن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شده اند؛ افزود: در حال حاضر ۲۷۹ تن مشکوک به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که حال ۵۶ تن از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی، یک تن کرونا مثبت جان خود را از دست داد.


ورود ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به قم

در این میان ورود ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به قم می تواند خبر امیدوارکننده ای در تشخیص سریع این بیماری باشد که خود می تواند میزان مبتلای جدید را کاهش دهد.
 سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: از این طریق می توانیم در تشخیص سریع افرادی که مبتلا به کرونا هستند، اقدام کنیم.
وی گفت: این کیت های تشخیصی در ۹ مرکز و پایگاه سلامت که به عنوان مراکز منتخب ارایه خدمات درمان سرپایی بیماران مشکوک به کرونا هستند، تحویل داده شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در صورت نیاز با تشخیص پزشک، تست (آزمایش) انجام می شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22421
اخبار مرتبط

نظرات شما