رئیس مرکز بهداشت قم:

احتمال وقوع پیک چهارم کرونا در قم زیاد است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با محتمل دانستن وقوع پیک جدید کرونا در این استان گفت: در صورتی که مردم مقررات بهداشتی را رعایت نکنند و پروتکل ها به درستی اجرا نشود احتمال پیک چهارم کرونا در دی و بهمن ماه امسال خیلی زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، باقر محمودی اظهار داشت: طبق تجربه ای که از سه پیک گذشته کرونا در قم داشتیم هر گونه بی توجهی به مسائل بهداشتی می تواند به سرعت استان را به وضعیت قرمز کرونایی بازگرداند.

وی همچنین با اشاره به طرح محله محور مدیریت کرونا ابراز داشت: در صورت اجرای خوب این طرح و همچنین همکاری مردم می توانیم بیماری را در سطحی نگه داریم که اوج پیدا نکند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم در تبیین طرح فوق یادآور شد: این طرح که به عنوان شهید سلیمانی نامگذاری شده در حقیقت گام چهارم مبارزه با کووید ۱۹ است که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده و نیروی مقاومت بسیج، هلال احمر و  سایر ارگان هایی که می توانند در زمینه پیشگیری کمک کنند نیز با آن همکاری دارند.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری سه گام مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشتیم افزود: در این سه مرحله بیشترین کاری که صورت گرفت غربالگری تلفنی بود و وضعیت افراد به صورت فردی مشخص شد و به مراکز منتخب بهداشت و یا بیمارستان ها ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: گام چهارم از نظر زمانی و همچنین مشارکتی که ارگان های مختلف دارند گستردگی خاص خود را دارد.

محمودی طرح مذکور را شامل سه تیم اجرایی دانست و گفت: یکی از این تیم ها مسئولیت مراقبت را عهده دار است و کار مراقبت بیماری را به صورت تلفنی و حضوری انجام می دهد.

وی افزود: تیم نظارت نیز از دیگر تیم های اجرایی طرح است که فعالیت آن بر روی اصناف گوناگون و مراکز تجمعی متمرکز است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم سومین تیم اجرایی این طرح را تیم حمایت دانست و گفت: این تیم که با حضور پررنگ بسیج فعالیت می کند با مراجعه به منازل شهروندان نیازهای اولیه زندگی آنها را احصا نموده و با ارتباطی که با خیران دارند این نیازها را برطرف می کنند.

وی افزود: اعزام تیم مراقبت در منزل برای افراد مبتلا و نیازمند نیز از دیگر اقدام های این تیم اجرایی است.

وی در پاسخی به سوالی مبنی بر وضعیت همراهی و مشارکت مردم با این طرح گفت: در گام های قبلی مدیریت کرونا مردم به دلیل تماس های مکرری که با آنها برقرار می شد دچار خستگی شده بودند از این رو در مواقعی همکاری لازم را نداشتند ولی در این مرحله خیلی همکاری می کنند و آثار آن را نیز در کاهش بیماری می بینیم.

وی در پایان تصریح کرد: از زمان شروع طرح در استان شیب نزولی موارد ابتلا و مرگ و میر کرونایی تندتر شده و کاهش خیلی شدیدی داشتیم.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/22615
اخبار مرتبط

نظرات شما