تلاش برای رشد و پیشرفت رشته قایقرانی در قم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و دبیر فدراسیون قایقرانی بر همکاری متقابل برای رشد و پیشرفت رشته ورزشی قایقرانی در قم تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ورزش قایقرانی یکی از رشته‌های ورزشی جدید و نوپا در استان قم محسوب می‌شود، رشته‌ای که البته در کشورمان سابقه بسیار زیادی دارد و ورزشکاران آن با افتخارات و موفقیت‌های متعدد خود نام ایران را در میادین قایقرانی بین‌المللی، آسیایی و جهانی پرآوازه کرده‌اند.

این رشته ورزشی از سال گذشته رسما فعالیت خود را تاسیس هیاتی به سرپرستی مجید ولی در قم آغاز کرد، ابتدا دریاچه بوستان جوان در شهر قم و دریاچه دهکده صبا در بخش خلجستان برای فعالیت‌های این رشته در نظر گرفته شد و سپس مجمع انتخابات شکل گرفت تا ولی نخستین رئیس هیات این رشته در قم لقب بگیرد.

حالا تمام تلاش‌ها بر این است که قایقرانی در قم توسعه یابد، هر چند شیوع بی‌موقع و ناگهانی ویروس کرونا تمام نقشه‌های پیش‌بینی شده توسط هیات قایقرانی استان قم را به هم ریخت و اجازه نداد این رشته در سال 1399 در بخش‌های آموزش، همگانی و قهرمانی کار خاصی انجام دهد.

با این حال مباحثی که در جلسه اخیر رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی مطرح شد، امیدواری نسبت به آینده این رشته را بیشتر کرد، رشته‌ای که ابتدا باید فضا و امکانات استاندارد داشته، سپس نیروی انسانی متخصص پرورش دهد و از دانش مربیان و ورزشکاران مطرح این رشته بهره برده و سپس استعدادیابی کند.

رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در دیدار با رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم گفت: تشکیل یک هیات نوپا در قم قطعا با مشکلات زیادی مواجه است اما توجه ویژه‌ فدراسیون قایقرانی و حمایت این اداره  کل می‌تواند روند رشد و پیشرفت این هیات را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در اولین فرصت دفتر کاری و تجهیزات لازم را در اختیار هیات قایقرانی قم قرار می دهد تا گام مثبتی در راستای مقدمات لازم به منظور افتتاح یک هیات فعال باشد.

همچنین در این دیدار رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: نزدیکی استان قم به پایتخت می‌تواند ارتباط خوبی بین  فدراسیون با هیات باشد تا به زودی شاهد پیشرفت قابل توجهی در قایقرانی قم باشیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22640
اخبار مرتبط

نظرات شما