استاندار قم :

قم در حال وارد شدن به وضعیت زرد است/ دورهمی های حضوری شب یلدا، قم را به وضعیت قرمز وارد می کند

استاندار قم با اشاره به اینکه قم در حال وارد شدن به وضعیت زرد کرونایی است گفت: اگر مردم در شب یلدا رعایت نکنند و دورهمی های خانوادگی برگزار کنند مجددا به وضعیت قرمز بر می گردیم به همین منظور در این شب محدودیت های بیشتری اعمال خواهیم کرد.

بهرام سرمست استاندار قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:با رعایت هایی که مردم استان قم داشتندو هم چنین فداکاری هایی که جامعه پرستاری ما در بیمارستان ها و مراکز درمانی داشتند الحمدالله از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رسیدیم و در آستانه زرد شدن هستیم منتهی وزارت بهداشت وضعیت جدید را به ما اعلام نکرده است.


 وی خاطرنشان کرد : فعلاً وضعیت قم نارنجی است و در ارتباط با در جلساتی که روزهای چهارشنبه به طور مرتب برگزار می شود در چند بخش مصوباتی داشتیم در ابتدا مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را ابلاغ می کنیم تا توسط همه دستگاه‌ها و سازمان‌های که جامعه هدف این ابلاغ هستند مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین با توجه به وضعیت استان که در شرایط نارنجی است مصوبات را ابلاغ می‌کنیم که در این جلسه بر اساس گزارشی که داده شد بر تشدید نظارت ها تأکید شد به خصوص کمیته نظارت باید افزایش نظارت داشته باشد مخصوصاً در شرایطی که در آستانه شب یلدا قرار داریم .


استاندار قم خاطرنشان کرد : از مردم عزیز قم خواستاریم که امسال دورهمی شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند و از دورهمی های حضوری پرهیز کند زیرا ۵۱ درصد شیوع بیماریها متاسفانه از دورهمی هایی است که اتفاق می افتد .


سرمست بیان داشت : نگران هستیم که اگر مردم در این شب یلدا رعایت نکنند چه بسا که به وضعیت قرمز برگردیم و از مردم خواهش می کنیم که به خاطر حفظ سلامت خودشان و اطرافیانشان و شهروندان رعایت کنند.


 وی افزود : محدودیت های بیشتری را مجبور هستیم که برای شنبه و یکشنبه اعمال کنیم تا این مناسبت را به سلامت پشت سر بگذاریم در خصوص مطب ها و مراکز درمانی گزارشی ارائه شد که زیبنده این مراکز نیز نیست درصد رعایت ای که صورت می‌گیرد بسیار کم است، به همین منظور تصویب شد تمامی مطب پزشکان به وسیله سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مراقبت شود و برنامه ریزی کنند که نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام بگیرد از ازدحام بیماران در مطب ها کاسته شود.


 استاندار قم بیان داشت : در خصوص فعالیت بازار روزها که در وضعیت قرمز تعطیل هستند اما در شرایط نارنجی و زرد مصوب شد که کارگروهی برای نظارت و ساماندهی این بازار روز ها با محوریت شهرداری اقداماتی صورت دهند البته ساماندهی های صورت گرفته است اما نیاز است این ساماندهی تکمیل شود که هم بحث امرار معاش و معیشت این افراد لحاظ شود هم سلامت مردم و رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی رعایت شود.


 سرمست تصریح کرد: گزارشی در حوزه جایگاه‌های سوخت ارائه شد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بنا بر این است که در جایگاه های سوخت نیروهای همکاری که در مراکز سوخت هستند کار سوختگیری را انجام دهند و در خصوص نانوایی ها و مراکز پلیس به اضافه ۱۰ تشدید نظارت باید صورت گیرد.


وی گفت: بر اساس گزارشی که داده شد هر مراکز باید بالای ۷۰ درصد نکات بهداشتی را مراقبت کنند  و هر جا که نقص و کاستی وجود دارد با قاطعیت برخورد شود.


سرمست گفت: آزمون ها در وضعیت قرمز و نارنجی و زرد به صورت غیر حضوری است و کلاس حضوری و آزمون حضوری نداریم تیمی هم تشکیل شد که مراقبت کنند و از این مراکز بازرسی کنند چه مراکز دانشگاهی، چه مدارس و چه حوزوی باید آزمون غیر حضوری برگزار کنند که الحمدالله تاکنون همه همکاری داشتند استثناها و مواردی به صورت جسته و گریخته اتفاق می‌افتد که حتماً باید مراقبت شود.



انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/22676
اخبار مرتبط

نظرات شما