قم فردا گزارش می‌دهد؛

فعالیت 3 هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با کرونا در قم/ 90 محله تحت پوشش کامل طرح

3 هزار بسیجی قمی به عشق حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای کشورمان در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی به مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،شناسایی و جداکردن سریع بیماران و سایر افرادی که با این بیمار در تماس بودند یکی از طرح‌هایی است که در بسیاری از کشورهای دنیا برای مقابله با بیماری کرونا صورت‌گرفته است.
کره جنوبی یکی از کشورهایی است که در این زمینه بسیار موفق ظاهر شد به‌طوری‌که از همان روز نخست با انجام این کار تا حدودی از ابتلای بیشتر شهروندان خود به این بیماری جلوگیری کرد.
در کشورمان نیز این طرح در یک ماه گذشته با مزین شدن به نام طرح حاج قاسم سلیمانی اجرایی شده و استان قم نیز از اولین استان‌هایی بود که در این طرح پیشگام شد.
در همین زمینه امیر جعفری فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این طرح گفت: این طرح از یکم آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم نیز با ریاست فرماندار اجرایی شد.
وی در ادامه افزود: از ابتدای کار سه گروه مراقبتی، نظارتی و حمایتی تشکیل‌شده است که هرکدام وظایف به‌خصوص خود را دارند و زیر نظر کمیته عملیاتی فعالیت می‌کنند.
مرتضی حیدری فرماندار قم و رئیس این طرح در استان قم نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از آذرماه آغاز و تاکنون هم در حال اجرا است هرچند از تبلیغات کمی برخوردار است، 90 محله را تحت پوشش قرار داده و با همکاری بسیجیان و پایگاه‌های بهداشت نقش مهمی در کاهش ابتلا به کرونا و افزایش بیماریابی داشته است.
وی افزود: با مشارکت بسیجیان و پایگاه‌های مرکز بهداشت در حال حاضر ساختمان قرنطینه‌ای در نزدیکی بیمارستان فرقانی آماده‌شده که خدمات پزشکی کاملاً مجهزی دارد همچنین اردوگاه ولایت و اوقاف هم یک مرکز برای شرایط بحرانی‌تر قرار داده است ولی اولویت با ساختمان نزدیک بیمارستان فرقانی است.
به گفته وی؛ همه دست‌به‌دست هم دادند و این طرح را اجرا و اکنون این طرح آثار و برکات مطلوبی به دنبال داشته است.
فرماندار قم بیان کرد: این طرح به‌صورت جزءبه‌جزء و محله محور در حال اجرا است و افراد سازمان دیده در قالب تیم‌های عملیاتی 623 نفر هستند که در حال افزایش است و 4 هزار 150 نفر هم رسیده و تعداد افراد سازمان دیده‌شده در قالب حمایت 700 نفر، نظارتی 734 نفر و تیم‌های سه‌گانه نظارتی و حمایتی و عملیاتی 270 تیم در 90 محله در حال فعالت هستند .


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/22883
اخبار مرتبط

نظرات شما